نمایشگاه كتاب ، مطبوعات محلی و رسانه‌ها در یزد گشایش یافت

عکس خبري -نمايشگاه کتاب ، مطبوعات محلي و رسانه‌ها در يزد گشايش يافت

دوازدهمین نمایشگاه كتاب یزد ، مطبوعات محلی و رسانه های یزد به عنوان یك رویدادمهم فرهنگی سال روز چهارشنبه با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ، استاندار و جمعی از مسوولان در محل نمایشگاه‌ های دایمی مركز استان گشایش یافت.

به گزارش نما ،در این نمایشگاه ۷۰ هزار و ۶۸۸ عنوان کتاب با حضور ۶۵۶ ناشر و نمایندگی از سراسر کشور در ۲۶۰ غرفه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت و نمایشگاه به مدت یک هفته، صبح ها از ساعت  ۹ تا ۱۳ و عصرها نیز از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۱:۳۰ برای بازدید دایر است.


برای دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب یزد ۱۱ میلیارد ریال بن کارت یارانه‌ای الکترونیکی خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصد در نظر گرفته‌ شد که از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه با ارائه کارت ملی بین بازدیدکنندگان توزیع می شود و بن‌های توزیع‌شده تا سه هفته پس از اتمام نمایشگاه در کتابفروشی های منتخب شهر یزد ، اعتبار دارد.

در مدت برگزاری این رویداد فرهنگی، برنامه‌ های جنبی از جمله نمایش تابلوهایی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، معرفی کتاب تاثیرگذار من، اجرای سرود آوای کودکی تفت، رونمایی و معرفی کتاب های تازه نشر نوقلمان، شاهنامه خوانی، کارگاه خلاقیت مادر و کودک در نظر گرفته شد.


همچنین به نشست کار آفرینی اجتماعی، برنامه هرروز یک قصه گو، کارگاه اقتصاد کتاب ، نقد کتاب ماه منیر، بیست و چهارمین دورهمی بانوان کتابخوان یزد، رونمایی، معرفی و بررسی کتاب محمد و ننه سکینه، رونمایی و جشن امضای کتاب، کارگاه سواد رسانه ای، کارگاه آموزش تصویرگری کتاب کودک، تجلیل  از رسانه های برتر حوزه کتاب و کتابخوانی و ... اشاره داشت.


هم اکنون در ۱۱۰ باب کتابخانه عمومی استان یزد ۲ میلیون و ۱۰ هزار نسخه کتاب با موضوع های مختلف موجود است.


استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

منبع ایرنا

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط