ارتباط یك كاندیدای معروف با زم

روح‌الله زم متهم است به «افساد فی الارض»، در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتكاب جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی كشور، نشر اكاذیب به طور گسترده، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی كشور.

به گزارش نما، اولین جلسه محاکمه روح‌الله زم روز دوشنبه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب استان تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.قاضی صلواتی در ابتدای جلسه دادگاه بیان کرد: شروع اولین جلسه محاکمه متهم روح‌الله زم را در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با حضور مستشار، وکیل مدافع و نماینده دادستان به صورت علنی اعلام می‌کنم.

نماینده دادستان ضمن حضور در جایگاه گفت: حسب محتویات پرونده متهم روح‌الله زم فرزند محمدعلی با اسم مستعار نیما، متولد ۵/۵/۵۷ صادره از ری، متأهل، دارای 2 فرزند، فوق‌دیپلم، مدیر کانال آمدنیوز، بازداشت و دارای یک سابقه کیفری، دارای وکیل به وکالت آقای دبیر دریابیگی و دارای پرونده شخصیت که بر اساس آن، مشارالیه دارای سلامت جسمی و روحی است.

وی در ادامه با اشاره به اتهامات روح‌الله زم بیان کرد: روح‌الله زم متهم است به «افساد فی الارض»، در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، نشر اکاذیب به طور گسترده، معاونت در تخریب، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفندماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی، مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، عضویت و همکاری با کانال معاند سحام با هدف بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی‌ماه سال ۹۶، مشارکت در جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده با هدف برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اتهامات متهم است.

همچنین روز گذشته مستند «پرسه در مه» اولین پرده از ارتباطات «روح‌الله زم» از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. در بخشی از این مستند پیرامون ارتباط یکی از داوطلبان سرشناس انتخابات با روح‌الله زم اعلام شده است: «با وجود لشکری از سرویس‌های اطلاعاتی غربی و عربی، جاسوسان زم در داخل ایران شناسایی و تحت رصد نیروهای امنیتی قرار می‌گرفتند. بسیاری از این جاسوسان انگیزه‌های مالی داشتند و به علت طمع مالی، مدام از زم درخواست پول می‌کردند اما این داستان به جاسوسان زم ختم نمی‌شد.

بخش دیگری از منابع آمدنیوز که هنوز تحت اشراف و رصد نیروهای امنیتی هستند، داستان غم‌انگیزتری دارد. متاسفانه برخی مسؤولان برای تسویه‌حساب‌های سیاسی بین یکدیگر با دادن اطلاعات راست و دروغ به آمدنیوز می‌کوشیدند چهره رقیب خود را آلوده کنند اما در عمل به بازوی رسانه‌ای سرویس‌های جاسوسی خوراک می‌رساندند.

این فعالیت‌ها از چشم ماموران امنیتی دور نمانده است. در یک نمونه یکی از مقامات که کاندیدای تصدی پست مهمی بود، برای تخریب چهره رقیبش، اطلاعاتی را به سایت آمدنیوز فرستاد تا علیه رقیب او جنگ روانی راه بیندازد».

منبع: وطن امروز

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط