سیاست‌های دانشگاه آزاد در انتخابات

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به سیاست‌های انتخاباتی دانشگاه آزاد، گفت: هیچ یك از امكانات دانشگاه آزاد اسلامی برای تبلیغات نامزد خاصی استفاده نخواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، فرهاد دانشجو در نشست خبری که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های هشت ماه خود در سمت ریاست دانشگاه آزاد، گفت: از برنامه‌های این هشت ماه در بحث تخفیف شهریه‌ها، وعده 2 ساله‌ای است که برای کاهش شهریه اعلام شده بود اما این وعده در مدت 6 ماه محقق شد.

وی افزود: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی و افزایش قیمت در کشور وجود داشت و ما همچنین پیش‌بینی نمی‌کردیم که این وضعیت صورت گیرد اما قولی که داده بودیم طی شش ماه به وعده تخفیف شهریه جامعه عمل پوشاندیم.

رییس دانشگاه آزاد با بیان این که بیش از یک میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد در حال تحصیل است و هیچ گونه افزایش شهریه‌ای انجام نشده است، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، شهریه دانشگاه آزاد باید نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش می‌یافت، اما دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی 91 هیچ‌گونه افزایش شهریه‌ای نداشتند.

وی در خصوص تخفیف شهریه دانشجویان جدیدالورود، تصریح کرد: دانشجویانی که در سال تحصیلی 91 وارد دانشگاه آزاد اسلامی شده‌اند برای آنان 10 درصد تخفیف شهریه منظور شده بود.

دانشجو در پاسخ به این سوال که با توجه به تورم اقتصادی منابع را چگونه تامین کرده‌اید، اظهار کرد: متاسفانه بعضی سیاست‌های اشتباه در دوره مدیریت قدیم وجود داشت که من به یک مورد آن اشاره می‌کنم در واقع 80 درصد دوره‌های کاردانی تعطیل و نیمه تعطیل بود و به عنوان مثال کلاس کاردانی که باید 50 دانشجو در آن حضور می‌داشت با 10 دانشجو برگزار می‌شد و این دانشجویان باید ترمی 500 هزار تومان شهریه پرداخت می‌کردند.

وی ادامه داد: با توجه به حذف کنکور کاردانی و تخفیف شهریه دانشگاه‌های نیمه فعال، به صورت فعال در آمده است و به عنوان مثال شهریه 500 هزار تومانی به 300 هزار تومان کاهش پیدا کرده و کلاس‌های 10 نفر به 50 نفر افزایش پیدا کرد.

دانشجو با بیان اینکه در دوره کاردانی سال تحصیلی 91 که بدون کنکور برگزار شد 75 هزار دانشجو جذب دانشگاه آزاد شد، افزود: در مقطع کاردانی بیش از 20 درصد تخفیف شهریه برای دانشجویان لحاظ شده است.

رییس دانشگاه آزاد از افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی در فروردین ماه سال 91 خبر داد و گفت: هم‌اکنون بیش از 23 هزار مترمربع ساختمان احداث شده و یک میلیون مترمربع در دست احداث قرار دارد.

وی در خصوص مشکلات دانشجویان علوم تحقیقات واحد نیشابور نیز به خبرنگاران، گفت: مشکلاتی در گذشته بوده است که از 41 واحد علوم و تحقیقات 31 مورد آن بیشتر مجوز نداشتند البته ما این مشکل را حل کردیم و دانشجویانی که در حال تحصیل هستند مدارکشان مورد تایید وزارت علوم است؛ اما این بدان معنا نیست که دانشجویی که در واحد علوم و تحقیقات نیشابور در حال تحصیل است با دانشجویی که در واحد علوم و تحقیقات تهران مشغول است، تفاوتی نداشته باشد.

وی با اشاره به جذب اعضای هیات علمی، گفت: در سال جاری بیش از هزار عضو هیات علمی در دانشگاه جذب شده‌اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد ساختمان مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، تصریح کرد: با کمک آیت الله لاریجانی پرونده دوباره در حال بررسی است و قرار است مشکلات این پرونده حل شود.

دانشجو با بیان اینکه انتقادات شما خبرنگاران درباره وجود بعضی از استادانی که التزام به آرمان‌های انقلاب اسلامی ندارند وارد است، گفت: ایرادات شما دوستان به این مورد کاملا وارد است اما سعی شده است که روی صلاحیت علمی و رفتاری اساتید دقت نظر بیشتری شود که این امر مهم در مدیریت قبلی به صورت متعادل و متوازن برخورد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: دانشگاه آزاد در بحث علمی اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفائی فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد.

رییس دانشگاه آزاد، اسلام و ایران را گره خورده به همدیگر عنوان کرد و افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منشاء بسیاری از تحولات در جهان اسلام است و سبک زندگی اسلامی سبکی است متاثر از امانتداری، اسراف نکردن و تنگ‌نظر نبودن و برای این که ما بتوانیم از جهان سومی به جهان اولی برسیم باید نگاهی به سبک زندگی اسلامی بیندازیم و در راستای آن عمل کنیم.

سیاست‌های دانشگاه آزاد در انتخابات

وی در ادامه سخنان خود و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به نقش دانشگاه آزاد اشاره و تصریح کرد: هیچ یک از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی برای تبلیغات نامزد خاصی استفاده نخواهد شد و دانشگاه آزاد قطعا بستری برای همه نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان فراهم می‌کند تا در آنجا به بیان نقطه نظرهای خود بپردازند و به سوالات دانشجویان نیز در فضای کاملا باز پاسخ‌ دهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راه مشارکت حداکثری در انتخابات گام برداشته و از آن حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز در شرایط بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و این شرایط مهم حضور حداکثری مردم را در انتخابات می‌طلبد.

دانشجو با بیان اینکه در دانشگاه آزاد در سراسر کشور همایش‌ و برنامه‌هایی برای تبیین شاخص‌های یک رییس جمهور مطلوب از نگاه دینی و ملی برگزار خواهد شد، اظهارکرد: رسالت اصلی دانشگاه آزاد را در بحث انتخابات، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی است.

۱۳۹۱/۸/۲۴

اخبار مرتبط