۴۱۹ شركت تعاونی با ۷ هزار شاغل ثبت شد

عکس خبري -??? شرکت تعاوني با ? هزار شاغل ثبت شد

تعداد ۴۱۹ شركت تعاونی و ۲ اتحادیه در بهمن ماه سال جاری ثبت شد كه تعداد كل اعضای این تعاونی ها ۱۰ هزار و ۲۴ نفر، تعداد شاغل آنها ۶ هزار و ۹۵۷ نفر و سرمایه اولیه حدود ۱۴۸ میلیارد ریال است.

به گزارش نما و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اساس گزارشات سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در بهمن ماه ۱۳۹۸، تعداد ۴۱۹ شرکت تعاونی و ۲ اتحادیه در این ماه تشکیل و ثبت شده اند که وضعیت فعالیت آنان در حال بهره برداری و یا در دست اجرا است.


تعداد کل اعضای این تعاونی‌ها ۱۰ هزار و ۲۴ نفر و تعداد شاغل آنها ۶ هزار و ۹۵۷ نفر و سرمایه اولیه حدود ۱۴۸ میلیارد ریال است. متوسط تعداد اعضا و شاغل مربوط به این تعاونی‌ها به ترتیب ۲۴ و ۱۷ نفر است.


بررسی توزیع جغرافیایی این تعاونی‌ها حاکی از آن است، بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده به استان‌های خراسان رضوی و فارس با ۵۸ تعاونی و آذربایجان شرقی با ۲۷ تعاونی تعلق دارد و همچنین بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده در فعالیت‌های کشاورزی و صنعت به ترتیب با ۱۲۶ و ۹۶ واحد است.


گفتنی است؛ بیشترین اعضای تعاونی به ترتیب مربوط به تعاونی‌های دارای فعالیت کشاورزی و صنعت به ترتیب با یک هزار و ۸۴۷ و یک هزار و ۵۰۸ نفر است.

۱۳۹۸/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط