محمدعلی امانی در گفتگو با نما:

مجلس عصاره فضائل ملت است

عکس خبري -مجلس عصاره فضائل ملت است

كارشناس مسائل اقتصادی گفت: نگاه حزب مؤتلفه اسلامی به مجلس این است كه مجلس شورای اسلامی عصاره ملت است

محمدعلی امانی، کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص نقش احزاب در تقویت مجلس شورای اسلامی به خبرنگار نما گفت: نگاه حزب مؤتلفه اسلامی به مجلس این است که مجلس شورای اسلامی عصاره ملت است و تقویت اتصال مجلس به بدنه اجتماعی کشور و ارتباط این دو از طریق فراکسیون‌های داخل مجلس میسر است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: احزاب فعال در کشور برنامه دارند و دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان را در کمیسیون‌های تخصصی به نقد و بررسی می‌گذارند. این برنامه‌ها در طول چند سال با چکش‌کاری و پیگیری اعضای کمیسیون‌ها و نظرات کارشناسان و متخصصان تکامل می‌یابند.
این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: نمایندگانی که از طرف حزب معرفی شده‌اند و مردم به آنها رأی داده‌اند باید طوری عمل کنند که پاسخگوی جامعه باشند. عملکرد خوب این نمایندگان می‌تواند برای حزب آنها سرمایه باشد. لذا کلیه افعال و کردار نمایندگان مجلس زیر ذره‌بین ملت عزیز ما قرار دارد.
وی بیان کرد: احزاب می‌توانند برنامه‌هایی را که از طریق فراکسیون‌ها در مجلس ارائه می‌دهند و همچنین از طریق ارتباطاتشان با بدنه اجتماعی متکی به نیروی بالقوه جامعه کنند تا مردم دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و نقطه نظرات تخصصی‌شان را به دست نمایندگانشان برسانند. نمایندگان هم در کمیسیون‌های مجلس اینها را مطرح کنند تا با بحث و بررسی در کمیسیون‌ها خروجی این کمیسیون‌ها برنامه‌هایی قوی، منسجم و همه جانبه باشند.
امانی در ادامه افزود: چنین مجلسی می‌تواند برای حل همه معضلات و مشکلات کشور در کمیسیون‌هایش برنامه‌های قوی و منسجمی ارائه دهد. وقتی این برنامه‌ها از کمیسیون‌ها به صحن علنی مجلس ارائه می‌شوند نهایتاً منجر به مصوبات و قوانینی می‌شوند که راهگشای مشکلات کشور هستند.

وی در پایان گفت: با این اوصاف احزاب می‌توانند نقش بالقوه‌ای را در خدمت به مردم و برقراری ارتباط بین مردم و نمایندگان مجلس ایفا کنند. با ایفای این نقش نمایندگان مجلس می‌توانند قوی و چابک در همه عرصه‌های تصمیم‌گیری در مجلس با پشتوانه کار حزبی حضور داشته باشند و انجام وظیفه کنند.


۱۳۹۸/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط