اختصاصی نما:

كاهش مشاركت انتخاباتی دست آورد سوء مدیریت اصلاح‌طلبان بود

عکس خبري - کاهش مشارکت انتخاباتي دست آورد سوء مديريت اصلاح‌طلبان بود

علت كاهش مشاركت در انتخابات بیش از همه مربوط به سیاست های غلط اصلاح طلبان دولتی و نارضایتی گسترده مردم از آنها است.

اصلاح طلبان به جای تجربه آموزی از شکست سنگین در انتخابات دوم اسفند و عذرخواهی از ملت ایران به ویژه از کسانی که به آنها در انتخابات های قبلی رای دادند و امید آنان را ناامید کردند می‌کوشند این شکست را توجیه کنند. می گویند علت این شکست آن است که بسیاری از نامزدهای اصلاح طلبان و میان رو تایید صلاحیت نشده‌اند و اصلاح طلبان چهره‌های شاخص نداشتند تا مردم به آنها رای بدهند و رای نیاوردن اصلاح‌طلبان به خاطر کاهش شرکت کنندگان در انتخابات بود.
یکی زمین خورده و زخمی شده بود می گفت : تقصیر کفشم بود
گفتند: کفش که پای خودت بود
گفت: می‌خواهید بگویم تقصیر پاهایم بود!
در انتخابات اخیر چهره های شاخص گاه اصلاح طلبان رای های بسیار پایینی آوردند مانند آقای مجید انصاری با ۶۹ هزار رای، آقای محجوب ۹۵ هزار رای، خانم جلودارزاده 67 هزار رای، آقای کواکبیان 61 هزار رای و امثال آنها.
درباره کاهش رای در انتخابات ،در این انتخابات ۴۳ درصد شرکت کردند و اگر مبنا حدود ۵۰% باشند کاهش چشمگیری نیست.
علت کاهش هم بیش از همه مربوط به سیاست های غلط اصلاح طلبان دولتی و نارضایتی گسترده مردم از آنها است.
اگر علت رای نیاوردن اصلاح طلبان در تهران کاهش شرکت کنندگان باشد درصد کاهش رای دهندگان با درصد سقوط آزاد رای شاخص های اصلاح طلب تطبیق ندارد.
اصلاح‌طلبان که انتخابات را تحریم نکرده بودند پس باید طرفداران آنها به صحنه می‌آمدند و اعتراض خود را( اگر اعتراض به رد صلاحیت ها داشتند) با رای بالا به چهره های شاخص اصلاح طلب نشان می‌دادند اما رای ۶۹ هزاری آقای مجید انصاری حکایت از برگشت حتی اصلاح‌طلبان از چهره های اصلاح طلب می باشد.
آیا بهتر نیست اصلاح‌طلبان به جای این حرفها به فکر اصلاح! خودشان باشند؟
ارسالی مخاطب

۱۳۹۸/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط