آمریكا بزرگ‌ترین متهم شیوع كرونا است

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریكا بزرگ‌ترین متهم در زمینه شیوع ویروس كرونا به شمار می‌رود.


به گزارش نما، سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های دیپلماسی کشور در سال ۹۹ اظهار کرد: مانع تراشی و اعمال رفتارهای خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی از جمله اقدامات آمریکا بوده و این کشور و هم پیمانانش سعی می‌کنند فشار را بر جمهوری اسلامی افزایش دهند.

اخبار سیاسی- او افزود: آمریکا همواره سعی دارد با اعمال تحریم‌های ظالمانه و ایجاد ایران هراسی باعث انزوای جمهوری اسلامی شود و در این زمینه از پروژه کرونا هم روی گردان نیست و از آن برای متهم کردن کشورمان بهره می‌برد و این در حالی است که آمریکا بزرگ‌ترین متهم در زمینه شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود.

نقوی حسینی بیان کرد: دیپلماسی کشور باید بر مسائلی مانند موضوع هسته‌ای که آمریکا برای آن نقشه دارد متمرکز شود، چرا که مقامات این کشور در حال ایجاد هماهنگی با آژانس بین‌المللی اتمی است تا جایی که این آژانس برخلاف ۱۶ بیانیه گذشته خود که همواره عملکرد هسته‌ای ایران را تأیید کرده این بار یک بیانیه سیاسی صادر می‌کند.

او تصریح کرد: مقابله با تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه دیپلماسی کشور است، چرا که آمریکا حتی از تحریم دارو آن هم زمانی که مردم ما در حال مقابله و جنگ با کرونا هستند ابایی ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: لازم است که در سال جدید به فعال‌سازی دیپلماسی عمومی پرداخته و روابط خود را با همسایگان و کشورهای منطقه بهبود ببخشیم.

۱۳۹۹/۱/۱۲

اخبار مرتبط