انتقاد از غیبت سلبریتی ها در مبارزه با كرونا/ سكوت،بهترین خدمتی است كه می‌توانند بكنند

چرا سلبریتی‌ها شب‌ها در كنار بچه هیئتی‌ها، بسیجی‌ها، كارگران شهرداری و كارمندان آتش‌نشانی برای ویروس‌زدایی از معابر و محل‌های پُر رفت و آمد مشاركت ندارند؟


به گزارش نما، جملاتی نظیر «ما متعلق به مردم هستیم»، «ما صدای مردم هستیم»، تکیه‌کلام بسیاری از سلبریتی‌هاست که در مصاحبه‌ها و دریافت جوایز جشنواره‌ها و... بارها از آن استفاده کرده‌اند.

اخبار چهره ها - حال باید از آنها پرسید، در شرایطی که مردم در حال مبارزه‌ با کرونا هستند، شما دقیقاًً کجا هستید؟! برخی از سلبریتی‌های لس‌آنجلسی، در بحبوحه انقلاب و جنگ که مردم با جنایتکاران تاریخ در حال دست و پنجه نرم کردن بودند، کشور را رها کردند و بعد از آنکه آب‌ها از آسیاب افتاد، یاد مردم افتادند؛ نکند که شما هم به کانادا و اروپا و آمریکا فرار کنید که آنجا هم گرفتارند و در این چند روز هم، فرهنگشان را که همیشه بر سر ایرانی جماعت کوبیده می‌شد،همگان دیدیم! و عجیب است که چگونه یک موجود میکروسکوپی توانست عمق این فرهنگ را به ما نشان دهد؟

خلاصه، دنیای ارتباطات که فقط برای بی‌بی‌سی و من‌وتو و سلبریتی‌ها و ارتباطات پنهان آنها با عناصر دلقک سیاسی نیست، برای ما هم هست.

چرا سلبریتی‌ها شب‌ها در کنار بچه هیئتی‌ها، بسیجی‌ها، کارگران شهرداری و کارمندان آتش‌نشانی برای ویروس‌زدایی از معابر و محل‌های پُر رفت و آمد مشارکت ندارند؟ مگر آنها در حال خدمت به مردم نیستند؟ در زمانی که آنها مشغول ضدعفونی در فضای حقیقی هستند، برخی سلبریتی‌ها در کنار به اصطلاح براندازها! مشغول سم‌پراکنی و انجام حرکات جلف در فضای مجازی هستند.

چرا در کنار سپاه و ارتش و طلاب علوم دینی که زن و فرزند خود را رها کرده‌اند، نیستید؟جالب است که نیروهای جهادی کار می‌کنند و حرف نمی‌زنند، اما برخی سلبریتی‌ها کار نمی‌کنند و نق می‌زنند.

البته بهترین جا برای سلبریتی‌های مثلاً سیاسی و باسوادپندار!، سفارت انگلیس و مهمانی ملکه است نه بیمارستان‌ها و هیئت‌های مردمی. بهترین جا برای آنها فرش قرمز جشنواره‌های خارجی است نه خیابان‌های آلوده به ویروس. آنجا جای افرادی دیگر است که نه خودِ خود مردم، که خادم و نوکر مردم هستند و جانشان را نه در فضای مجازی که در فضای حقیقی فدای مردم می‌کنند و در کف دست می‌گذارند. واقعیت این است که سلبریتی‌های واقعی، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، کارگران شهرداری و آتش‌نشانی و... هستند، بقیه ادای سلبریتی‌ها را در می‌آورند.

بالاترین خدمتی که سلبریتی‌ها دراین روزها می‌توانند بکنند این است که اساساً حرف نزنند که ما حرف‌های پوچ و سطحی آنها را در گذشته بارها شنیده ایم.نکند که دوباره کوکشان کنند و از خود آمار بیرون بیاورند، نکند که دوباره پیاده نظام بی‌بی‌سی و من‌وتو شوند، که اینجا پای جان و سلامت روح و روان مردم در میان است. باید به آنها بگوییم که اگر در این روزها نمی‌توانید حرف پسندیده بزنید، حداقل می‌توانید حرف نسنجیده نزنید.

۱۳۹۹/۱/۱۷

اخبار مرتبط