انتشار 4 آلبوم موسیقی از هنرمندان ایرانی به صورت بین‌المللی

چهار آلبوم موسیقی در سبك تلفیقی موسیقی ایرانی و موسیقی كلاسیك غربی طی هفته‌های گذشته در قالب پخش بین‌المللی منتشر شد.


به گزارش نما، چهار آلبوم موسیقی در سبک تلفیقی موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک غربی طی هفته‌های گذشته توسط نشر «پردیس موسیقی معاصر» تولید و توسط موسسه «نشر و پخش جوان» در قالب پخش بین المللی طی یک ماه گذشته به مخاطبان عرضه شد.

اخبار فرهنگ و هنر - اولین آلبوم اختصاص به یک اثر در حوزه موسیقی کلاسیک و موسیقی ایرانی است که در قالب سوئیت برای ارکستر زهی و قانون به آهنگسازی بهزاد عبدی و نوازندگی صدا سدیفی در دسترس شنوندگان قرار گرفته است. در این آلبوم ارکستر زهی ملی اوکراین گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

اثردومی که برای علاقه مندان موسیقی ارائه شده آلبومی در فرم سوئیت برای ارکستر زهی و ساز قیچک است که در این اثر نیز بهزاد عبدی به عنوان آهنگساز و شیما شامحمدی به عنوان نوازنده قیچک حضور دارند. در این اثر آهنگساز و گروه اجرایی تلاش کردند تا با استفاده از موسیقی مقامی ایرانی آلبومی در چارچوب موسیقی کلاسیک غربی ارائه دهند.

در راستای این رویکرد آلبوم دیگری با عنوان «دوردست ها» شامل قطعاتی برای ساز رباب و ارکستر زهی به آهنگسازی پوریا باباعلی آهنگساز ایرانی مقیم استرالیا تولید شده که گروهی از نوازندگان شناخته شده موسیقی کشورمان در آن به عنوان نوازنده حضور داشته اند.

آلبوم چهارم هم که همانند سه آلبوم قبلی به صورت فیزیکی و دیجیتال عرضه جهانی شده اثری به نام «بی زمان تو» نام دارد که در آن پریسا قمصری هنرمند ایرانی مقیم استرالیا در آن به عنوان آهنگساز حضور دارد. این آلبوم در شکل دوئت، کوارتت و ترکیب های مختلف سازی اجرا شده و به گفته ناشر تاکنون در کنار سه آلبوم دیگر با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است.

انتشار این چهار آلبوم در حالی صورت گرفته که طی ماه های اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط اقتصادی تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقایی در تمام دنیا تحت تاثیر قرار گرفته؛ این در حالی است که با توجه به ادامه این روند پیش بینی می شود که بسیاری از ناشران کوچک که از حمایت های دولتی نیز برخوردار نیستند در معرض ورشکستگی و تعطیلی کامل قرار گرفته اند.

۱۳۹۹/۱/۱۸

اخبار مرتبط