نقض آتش‌بس در یمن توسط ائتلاف سعودی

جنگنده‌های متجاوزان سعودی آمریكایی دو حمله به شهرستان «خب و الشعف» در استان «الجوف» و نیز هفت حمله به مناطق مختلف این شهرستان انجام دادند.


به گزارش نما، جنگنده‌های متجاوزان سعودی آمریکایی دو حمله به شهرستان «خب و الشعف» در استان «الجوف» و نیز هفت حمله به مناطق مختلف این شهرستان انجام دادند.

اخبار بین الملل-جنگنده‌های متجاوز شش حمله به شهرستان «حرض» واقع در استان «حجه» انجام دادند.

همچنین جنگنده‌های دشمن سعودی با سلاح‌های سنگین مناطق مختلف شهرستان مرزی «رازح» در استان «صعده» را هدف قرار دادند.

مزدوران ائتلاف سعودی در استان الحدیده، شمال مثلث العدین و مناطق مختلف خیابان «الخمسین»، «حیس» و شهر تحت محاصره «الدریهمی» را با حملات توپخانه‌ای هدف قرار دادند.

در همین راستا، اتاق عملیات ارتباط و هماهنگی برای ثبت نقض‌های آتش بس در استان الحدیده اعلام کرد، ۹۹ مورد نقض آتش بس در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

از سوی دیگر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز جمعه، شش مورد پیشروی مزدوران سعودی آمریکایی در جبهه‌های مختلف را دفع کردند.

سرتیپ یحیی سریع، در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: نیروهای ما به لطف خداوند متعال توانستند از ساعات اولیه صبح روز جمعه تا ظهر همان روز شش مورد پیشروی متجاوزان را دفع کنند.

وی در ادامه افزود، سه مورد از تلاش‌های متجاوزان برای پیشروی‌ در جبهه «قانیة»، «الجریبات» و «ناطع» واقع در استان «البیضاء»، دو مورد تلاش برای پیشروی در شهرستان «صراوح» واقع در استان «مأرب» و یک مورد برای پیشروی در منطقه «الضباب» واقع در استان «تعز» بوده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: نیروهای یمنی تمامی این پیشروی‌ها را دفع کردند و تلفات جانی به دشمنان وارد کردند و ده‌ها تن از آنها کشته و زخمی شدند و تجهیزات آنها نیز متحمل ضرر شد.

یحیی سریع همچنین تصریح کرد، نیروهای یمنی برای مقابله با هرگونه جنگ‌افروزی دشمن در جبهه‌های مختلف آمادگی کامل دارند و سرنوشت هرگونه جنگ‌افروزی دشمن شکست است.

۱۳۹۹/۱/۲۳

اخبار مرتبط