مخفی كاری تركیه در اعلام آمار مبتلایان كرونا

گفته می شد كه هیچ مورد ابتلا به ویروس كرونا در تركیه وجود ندارد. برخی رسانه های این كشور نیز این موضوع را به زیرساخت ها و آمادگی كامل تركیه مرتبط كردند و برخی نیز اعلام كردند كه مقامهای تركی در این باره مخفی كاری می كنند.


به گزارش نما، گفته می شد که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه وجود ندارد. برخی رسانه های این کشور نیز این موضوع را به زیرساخت ها و آمادگی کامل ترکیه مرتبط کردند و برخی نیز اعلام کردند که مقامهای ترکی در این باره مخفی کاری می کنند.

اخبار بین الملل-این در حالی است که ترکیه به ویژه استانبول به عنوان یک مقصد مهم گردشگری و نیز مبدا پروازهای ترانزیت سالانه ۵۱ میلیون جهانگرد را به خود (براساس آمار ۲۰۱۹) اختصاص داد و حجم بسیار بالایی از جهانگردی دنیا را با درآمد ۳۴ میلیارد دلاری نیز از آن خود کرده است.

اما دیری نپایید که نگاه سیاسی ترکیه به ویروس کرونا فاش شد و نخستین ابتلا به این ویروس در ۱۰ ماه مارس موجی از نگرانی را برای شهروندان ترکیه ایجاد کرد. اکنون بیش از ۴۷ هزار شهروند ترک به این ویروس مبتلا شده اند که متاسفانه ۱۰۰۶ تن از آنها فوت کردند.
پیش بینی می شود که با توجه به مخفی کاری دولت ترکیه، این آمار مربوط به همان روزهای نخستین باشد و با این حساب آمار همچنان روبه افزایش خواهد رفت. این در حالی است که ترکیه با عربستان هم درباره اعلام نکردن آمار واقعی ویروس کرونا درگیر و معتقد است که سعودی ها آمار واقعی را اعلام نمی کنند. همین اتهام را نیز سعودی ها به تُرک ها داشتند.

چنین به نظر می رسد که این دو رقیب منطقه ای که همواره برای اثبات تاثیر گذاری و تغییر قواعد بازی در منطقه و برای احیای توانمندی دیپلماتیک خود از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و از هر رویداد منطقه ای برای امتیازگیری سیاسی و بهبود مسائل داخلی بهره برداری کرده اند این بار نیز ویروس کرونا را یک فرصت سیاسی برای ادامه این رقابت می دانند.

۱۳۹۹/۱/۲۳

اخبار مرتبط