وضعیت بحرانی در خانه سالمندان آمریكا به دلیل شیوع كرونا

مسئولان خانه‌های سالمندان می‌دانستند كه ساكنان بیمار و سالخورده این اماكن در برابر ویروس كرونا بسیار آسیب‌پذیر هستند، اما قادر نبودند این روند را متوقف كنند.


به گزارش نما، روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی افزود: کارکنان خانه سالمندان «کراون هیتس» در بروکلین گفتند پس از آنکه بیش از ۱۵ نفر از ساکنان این مرکز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و از آنجائیکه مراکز برگزاری مراسم تدفین قادر به انجام دادن کار‌های خاکسپاری آن‌ها نبودند، مجبور شده‌اند یکی از اتاق‌های ساختمان را به سردخانه تبدیل کنند.

​اخبار بین المل-در خانه سالمندان «الیزابت» در نیوجرسی نیز ۱۹ نفر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و از ۵۴ نفر دیگری که در این مرکز ساکن هستند، ۴۴ نفر بیمارند.

در نیویورک مرکز شیوع ویروس کرونا در آمریکا ، این ویروس جان افراد را در همه بخش‌های جامعه در معرض خطر قرار داده است، روز جمعه برای سومین روز متوالی ۸۰۰ نفر در این شهر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. تا روز شنبه بیماری کووید ۱۹ در مجموع جان هشت هزار و ۶۲۷ نفر را در نیویورک گرفته و تعداد کل قربانیان نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت به بیش از ده هزار نفر رسیده است.

این ویروس احتمالا در خانه‌های سالمندان و دیگر مراکزی که از افراد سالخورده مراقبت می‌کنند، به دلایل مختلف ازجمله بالا بودن سن افراد، کمبود نیرو، کمبود تجهیزات حفاظتی و تماس فیزیکی دائم بین کارکنان و ساکنان، بیشترین قربانی را گرفته است.

در کل حدود دو هزار نفر از ساکنان خانه‌های سالمندان منطقه نیویورک بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و هزاران نفر دیگر نیز در معرض خطر قرار دارند.

به گفته مقامات، تا روز جمعه بیش از نیمی از ۶۱۳ مرکز نگهداری از سالمندان در نیویورک که مجوز فعالیت دارند، از ابتلای ساکنان خود به ویروس کرونا خبر دادند، به طوریکه در مجموع چهار هزار و ۶۳۰ مورد ابتلا و هزار و ۴۳۹ مورد مرگ گزارش شد.

در خانه‌های سالمندان نیوجرسی، ۲۵۲ مورد مرگ براثر ابتلا به کرونا گزارش شده است که بیش از ۹۰ مورد آن‌ها در دو روز روی داده است.

این همه گیری اکنون دستکم ۷۰ درصد از مراکز نگهداری بلندمدت ایالت نیویورک را تحت تاثیر قرار داده است.

آمار واقعی مبتلایان به کرونا در خانه‌های سالمندان، احتمالا بیشتر از این رقم است، زیرا تعداد محدودی از این مراکز امکان گرفتن آزمایش کرونا از افراد را دارند. پیش بینی افراد مطلع این است که در همه خانه‌های سالمندان منطقه افراد مبتلا به ویروس کرونا وجود دارند.

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان در مناطقی مانند رودآیلند، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی، باید گفت خانه‌های سالمندان تمام مناطقی که شیوع ویروس کرونا در آن‌ها گسترده بوده است، با بحران دست به گریبانند.

۱۳۹۹/۱/۲۴

اخبار مرتبط