آخرین قیمت دلار نیما

جدیدترین نرخ ارز در سامانه نیما مربوط به ۲۹ فروردین ماه است كه بر این اساس نرخ خرید دلار نیمایی با كاهش ۱۲۰۸ تومانی به رقم ۱۲ هزار و ۴۹۱ تومان رسید و فاصله خود را با قیمت خرید دلار در صرافی ملی كه ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان است، افزایش داد.


به گزارش نما، تازه‌ترین نرخ خرید دلار در سامانه نیما مربوط به ۲۹ فروردین ماه است که بر این اساس میانگین نرخ خرید دلار با کاهش هزار و ۲۰۸ تومانی ۱۲ هزار و ۴۹۱ تومان تعیین شده که در حدود ۹ درصد کاهش یافته، همچنین آخرین نرخ فروش دلار در بازار ثانویه(نیما) نیز مربوط به تاریخ ۲۸ فروردین است که ۱۵ هزار و ۴۵۴ تومان اعلام شده است.

اخبار اقتصادی- گفتنی است، در اردیبهشت ۹۷ بانک مرکزی از سامانه‌ ای به نام سامانه ارز نیمایی رونمایی کرد که این سامانه با هدف بهبود بخشیدن به بازار ارز و واردات کالا از طرف بانک مرکزی شکل گرفت.

براساس گزارشات بانک مرکزی تمامی خریداران متقاضیان بازرگانان و واردکنندگان کالا و تمامی فروشندگان و تامین کنندگان ارز و تمامی صرافی‌ها صادرکنندگان کالا باید برای تامین ارز پس از ثبت سفارش برای ورود کالا به درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند و به فروش ارز حاصل از صادرات کالا در این سامانه بپردازند.

۱۳۹۹/۱/۳۱

اخبار مرتبط