فسخ قرارداد با ایگور كولاكوویچ به كجا رسید

ماجرای فسخ قرارداد با ایگور كولاكوویچ سرمربی تیم ملی والیبال قرار است ختم به خیر شود.


به گزارش نما، ماجرای فسخ قرارداد با ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال قرار است ختم به خیر شود. اتفاقی که پیش از این همه اهالی والیبال نگران بودند با توجه به سابقه بد ورزش ایران در عقد قرارداد با مربیان خارجی به ویژه در فوتبال و پرداخت غرامت های سنگین و گزاف در قبال والیبال هم تکرار شود اما با استراتژی اصولی فدراسیون و البته همکاری کولا این داستان ختم به خیر خواهد شد.

اخبار ورزشی- محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در مصاحبه‌ای درمورد فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ ، سرمربی تیم ملی اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن رقابت‌های المپیک، به احتمال زیاد تیم ملی والیبال ایران در سال 99 فعالیت جدی نخواهد داشت و به همین دلیل، به همکاری فدراسیون با این مربی خاتمه دادیم تا کولاکوویچ نیز دستش برای قرارداد با تیم‌های دیگر باز باشد.

رئیس فدراسیون والیبال وی با بیان این که قرارداد کولاکوویچ با فدراسیون در تاریخ 19 آوریل به پایان رسید و حقوق نامبرده نیز به زودی پرداخت می‌شود، تاکید کرد: در ادامه مسیر رشد والیبال، باید ابتدا توقع مردم از این رشته ورزشی را به خوبی درک کنیم، سپس برای رسیدن به این اهداف گام‌های درست برداریم. مردم توقع دارند که تیم ملی والیبال ایران، علاوه بر حفظ جایگاه هشتمی خود در جهان، برای ارتقای آن نیز تلاش کند.

*سیاست مناسب فدراسیون، برخورد حرفه ای کولا

کولاکوویچ تا پایان المپیک 2020 با فدراسیون ایران قرارداد داشت، اما با توافقی که البته هنوز هم نهایی نشده، طرفین به این جمع بندی رسیدند که به همکاری خود خاتمه دهند. با توجه به زمان قبلی برگزاری المپیک توکیو، قرارداد کولاکوویچ تا 6 ماه دیگر اعتبار داشت اما کولا با یک رفتار حرفه ای و منطقی قید 6 ماه باقی مانده از قراردادش را زد و پذیرفت که پایان فروردین ماه روز نهایی قرارداد باشد.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که معمولاً مربیان در این موقعیت در خوشبیانه ترین حالت، دستمزد 2 ماه آتی را پیشاپیش دریافت می‌کنند و 4 ماه باقی مانده را در می‌بخشند، اما کولاکوویچ بدون بحث پیش کشیدن حقوق اضافی و غرامت به فدراسیون اعلام کرده که تنها با پرداخت بدهی‌های گذشته حاضر است توافق‌نامه فسخ را امضا کند.

از سوی دیگر سیاست اصولی و منطقی فدراسیون والیبال هم در نوع تعامل با کولاکوویچ بسیار موثر بود و به گونه ای با وی رفتار و مذاکره شد که ایگور بدون دلخوری از تیم ملی جدا شود و همین نوع رفتار و تعامل در واکنش کولاکوویچ به فسخ قراردادش بسیار گره گشا بود تا همه چیز به خوبی و خوشی پایان پذیرد.

البته در حال حاضر هنوز طرفین هیچ توافق‌نامه‌ای را امضا نکرده‌اند، اما توافقات نهایی انجام شده و به نظر می‌رسد طی روزهای آینده باید منتظر این اتفاق بود.

*فدراسیون چقدر باید به کولاکوویچ بپردازد؟

حال سوال اینجاست که میزان بدهی فدراسیون والیبال به سرمربی تیم ملی برای فسخ قراردادش چقدر است. ظاهرا دستمزد ماهیانه ایگور کولاکوویچ حدود 15 هزار یورو بود و فدراسیون ایران از دی ماه هیچ پرداختی به وی نداشته. در اواخر دی ماه هم، کولاکوویچ توانست همراه با تیم ملی ایران جواز حضور در المپیک را هم کسب کند که طبق قرارداد 5 هزار یورو هم به عنوان پاداش برای وی درنظر گرفته شده بود.

به این ترتیب فدراسیون والیبال ایران باید مبلغی حدود 65 هزار یورو (بیش از 10 میلیارد ریال) به این مربی مونته‌نگرویی پرداخت کند. باید منتظر ماند و دید توافق بین طرفین چه روز رسماً امضا خواهد شد و اینکه در شرایط کنونی فدراسیون چگونه می‌خواهد این پول را به کولاکوویچ پرداخت کند.

۱۳۹۹/۲/۱

اخبار مرتبط