تأكید مرجعیت بر جدول زمان‌بندی خروج نیرو‌های خارجی از عراق

رئیس فراكسیون «بدر» پارلمان عراق گفت: مرجعیت مسائل مهمی را كه باید در برنامه‌های دولتی وجود داشته باشد، مشخص كرده است و یكی از این مسائل جدول زمانبندی خروج نیرو‌های بیگانه از كشور است.


به گزارش نما، حسن شاکر الکعبی، رئیس فراکسیون «بدر» پارلمان عراق تاکید کرد مرجعیت مسائل مهمی را که باید در برنامه‌های دولتی وجود داشته باشد، مشخص کرده است و یکی از این مسائل جدول زمانبندی خروج نیرو‌های بیگانه از کشور است.

اخبار بین الملل-الکعبی همچنین اعلام کرد که از جمله مسائلی دیگری که مورد تاکید مرجعیت عراق است، بازگرداندن عزت حکومت، اجرای اصلاحات ضروری، تصویب بودجه ۲۰۲۰ و اشاعه ثبات امنیتی در عراق است.

او در ادامه درباره تشکیل کابینه جدید عراق گفت: برخی فراکسیون‌های متعلق به قشرهای مختلف عراق خواستار حضور سیاسی در دولت هستند.

رئیس فراکسیون «بدر» اعلام کرد هدف ایجاد گروهی متشکل از مشاوران برای حمایت از نخست وزیر مکلف در کابینه، ادامه مذاکرات با فراکسیون‌ها و به حاشیه فرستادن موانع است.

وی افزود: تشکیل جلسه رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی پس از توافق درباره وزرای پیشنهادی و برنامه‌های دولت آتی تعیین می‌شود.

رئیس فراکسیون بدر بر اهمیت ارائه اسامی وزرا و برنامه‌های دولت آتی به صورت همزمان برای بررسی رویکرد دولت و توان آن برای مقابله با بحران‌ها و چالش‌های موجود در کشور تاکید کرد.

پارلمان عراق پس از حملات آمریکا به مواضع نیرو‌های مقاومت و ترور شهید سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی عراق، طرح خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور را تصویب کرد و ارتش آمریکا تاکنون از ۶ پایگاه نظامی خود در این کشور عقب نشینی کرده است.

۱۳۹۹/۲/۱

اخبار مرتبط