پیشروی كرونا در افغانستان

وزارت بهداشت افغانستان اعلام كرد در 24 ساعت گذشته 30 مورد مثبت ویروس كرونا در ولایت‌های كابل، هرات، كنر، لغمان و ننگرهار به ثبت رسیده است.


به گزارش نما، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 30 مورد مثبت ویروس کرونا در ولایت‌های کابل، هرات، کنر، لغمان و ننگرهار به ثبت رسیده است.

اخبار بین الملل-«وحیدالله مایار»، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان امروز (دوشنبه، 1 اردیبهشت) در یک نشست خبری گفت که 15 نفر در کابل ، شش نفر در هرات، چهار نفر در کنر، چهار نفر در لغمان و یک نفر دیگر در ولایت ننگرهار به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به یک‌هزار و 26 نفر رسیده است. هرات با 334، کابل با 333، قندهار با 108 نفر و بلخ با 55 نفر بیشترین آمار کرونا را دارند.
هرات، کابل، سمنگان، فراه، لوگر، کاپیسا، بلخ، زابل، دایکندی، بادغیس، قندهار، غزنی، نیمروز، ننگرهار، سرپل، بدخشان، بغلان، پکتیکا، پکتیا، قندوز، غور، فاریاب، تخار، هلمند، بامیان، میدان‌وردک، پروان، کنر، ارزگان لغمان و جوزجان از ولایاتی‌ هستند که موارد مثبت ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفته است که در 24 ساعت گذشته چهار فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و سه نفر دیگر در ولایت‌های کابل، قندهار و بلخ فوت کرده‌اند.

به گفته‌ او، شمار بهبودیافتگان به 135 و شمار جان باختگان ناشی از کرونا به 36 نفر رسیده است.

مایار همچنین افزود که تاکنون 110 تن از کادر درمانی وزارت بهداشت افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که شامل 90 مرد و 20 زن هستند.

۱۳۹۹/۲/۱

اخبار مرتبط