شناسایی هواپیمای جاسوسی آمریكا در حال پرواز به سمت پایگاه‌ نظامی روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام كرد یك جنگنده روسی هواپیمای جاسوسی آمریكا را كه در حال پرواز به سمت یكی از پایگاه‌های نظامی این كشور در استان لاذقیه سوریه بود، شناسایی كرد.




به گزارش نما، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک جنگنده روسی هواپیمای جاسوسی آمریکا را که در حال پرواز به سمت یکی از پایگاه‌های نظامی این کشور در استان لاذقیه سوریه بود، شناسایی کرد.

اخبار بین الملل-بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این حادثه روز یکشنبه پس از آن بوقوع پیوست که یک جنگنده روسی به منظور مقابله با یک هدف هوایی شناسایی شده، که به سمت مواضع روسیه در سوریه در حال حرکت بود، از پایگاه هوایی حمیمیم برخاست. این هواپیمای جاسوسی متعلق به نیروی هوایی آمریکا شناسایی شد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۹ آوریل حوالی ساعت ۳ بعدازظهر به وقت مسکو، سامانه کنترل حریم هوایی روسیه یک هدف هوایی را بر فراز دریای مدیترانه شناسایی کرد که به سمت تاسیسات روسیه در سوریه در حال حرکت بود. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: پس از نزدیک شدن به هواپیمای جاسوسی، خلبان جنگنده روسی آن را هواپیمای متعلق به نیروی هوایی آمریکا تشخیص داد و آن را اسکورت کرد. هواپیمای جاسوسی آمریکا پس از شناسایی مجبور به تغییر مسیر و بازگشت شد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد تمامی پرواز‌های جنگنده‌های این کشور مطابق با قوانین بین‌المللی برای استفاده از حریم هوایی آب‌های آزاد صورت می‌گیرد.

وزارت دفاع آمریکا، تاکنون در این باره اظهارنظر نکرده است.

پیشتر نیز پایگاه المصدر نیوز گزارش داد یک هواپیمای نظامی آمریکا که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی سوریه و هک سامانه پدافندی اس-۴۰۰ را داشت، از سوی یک هواپیمای روسی رهگیری شد. هواپیمای جاسوسی آمریکا در تلاش بود تا همزمان با پرواز در نزدیک خط ساحلی سوریه، سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ واقع در پایگاه حمیمیم را هک کند.

بمب افکن ها، هواپیما‌های جاسوسی و پهپاد‌های آمریکا و ناتو مرتبا در حال پرواز در نزدیکی پدافند هوایی روسیه در پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه و بر فراز دریای سیاه و بالتیک هستند. وزارت دفاع روسیه مواردی از این اقدامات جاسوسی را به طور هفتگی گزارش می‌کند.


۱۳۹۹/۲/۱

اخبار مرتبط