اكران آنلاین تئاتر بعد از موفقیت فیلم سینمایی «خروج»

بعد از گذشت نزدیك به یك هفته از اكران فیلم سینمایی خروج و شروع موفقیت آمیز این فیلم در گیشه اینترنتی، اهالی تئاتر نیز به دنبال اكران آنلاین و اینترنتی افتاده اند، هر چند پیش از این اجراهای آنلاین در بستر فضای مجازی رخ داده بود اما اكران آنلاین اینترنتی تئاتر اقدامی تازه در این عرصه محسوب می‌شود.




به گزارش نما، پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دو ماهه سالن‌های سینما ، تئاتر و کنسرت اکثریت اهالی هنر و فرهنگ به دنبال ایجاد راهکاری برای مقابله با وضعیت فعلی و ادامه روند فعالیت‌های هنری کشور شدند.

اخبار فرهنگ و هنر - شیوع کرونا علاوه بر تعطیلی آثار در حال اجرا، تولیدات را نیز با مشکلات فراوانی روبرو کرده به نحوی که اکثریت آثار در حال فیلمبرداری متوقف شده و تمرینات آثار نمایشی نیز به کار خود تا اطلاع ثانوی پایان دادند، حال فارغ از مشکلات مالی فراوان بوجود آمده برای اهالی تئاتر و سینما، نبود این فعالیت‌های فرهنگی معضل دیگری بود که نزدیک به دو ماه جامعه را در برگرفته بود.

در این میان به یکباره روزنه امیدی در سینما باز شد، ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان برجسته کشور در اقدامی جسورانه تصمیم به اکران آنلاین فیلم سینمایی « خروج » پیش از اکران سراسری این اثر گرفت، اقدامی که ریسک بالایی را برای این اثر به همراه داشت.

حرکت گروه سازنده فیلم سینمایی «خروج» چالشی بزرگ در تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود گامی که سینما را از شیوه اکران کلاسیک خود بر پرده نمایش وارده مرحله تازه اکران اینترنتی کرده است، به نوعی که این آثار بتوانند بدون ترس از ورشکست شدن در شبکه‌های اینترنتی مجاز به نمایش درآیند.

حال بعد از گذشت نزدیک به یک هفته از اکران فیلم سینمایی خروج و شروع موفقیت آمیز این فیلم در گیشه اینترنتی، اهالی تئاتر نیز به دنبال اکران آنلاین و اینترنتی افتاده اند، هر چند پیش از این اجراهای آنلاین در بستر فضای مجازی رخ داده بود اما اکران آنلاین اینترنتی تئاتر اقدامی تازه در این عرصه محسوب می‌شود.

موفقیت احتمالی اکران فیلم-تئاتر می‌تواند روزنه بسیار امیدوار کننده‌ای در عرصه هنرهای نمایشی باشد، هنری که از لحاظ مالی بسیار ضعیف بوده و با دو ماه تعطیلی شاهد مشکلات فراوانی برای هنرمندان خود بوده است، هنرمندانی که هر چند با دستمزدهای پایین اما با همان مبالغ گذران عمر می‌کردند اما دو ماه است که هیچ پرداختی نداشته اند.

بر همین اساس اکران محدود اینترنتی فیلم‌ تئاتر نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» در سه روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت، پنجشنبه ۴ اردیبهشت و جمعه ۵ اردیبهشت صورت گرفته و فروش بلیت این اثر از امروز ساعت ۱۲ ظهر آغاز خواهد شد.

نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» از محبوب ترین اجراهای دهه نود بوده و بیشترین تعداد اجرا را با بیش از ۳۳۰ شب اجرا به خود اختصاص داد، حال باید دید آیا اکران آنلاین تئاتر هم می تواند همپا با اکران آنلاین آثار سینمایی با موفقیت روبرو شود یا خیر.

«رویای یک شب نیمه تابستان» اثری به قلم ویلیام شکسپیر و به کارگردانی مصطفی کوشکی نخستین گام را در اکران اینرنتی بعد از شیوع کرونا برداشته و حال باید در انتظار ماند تا هنرهای نمایشی نیز همچون سینما بازخورد مخاطبان نسبت به این نوع از پخش اثر را مشاهده و بررسی کند.

گفتنی است نازآفرین کاظمی، صادق ملک، سجاد باقری، روشنک گرامی، مجید نوروزی، شهروز دل افکار، هومن کیایی، علیرضا کی منش، خاطره حاتمی و غزل شجاعی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند.

۱۳۹۹/۲/۱

اخبار مرتبط