ادعای مضحك آمریكا درباره ایران، چین و روسیه

وزارت خارجه آمریكا با انتشار گزارشی، ایران، چین و روسیه را به پیشبرد كمپین گسترش اطلاعات جعلی درباره منشأ «كووید-19» و نسبت دادن آن به آمریكا متهم كرد.




به گزارش نما، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار گزارشی، اتهاماتی را علیه سه کشور ایران و چین و روسیه در ارتباط با بیماری همه‌گیر «کروناویروس» مطرح کرد.

اخبار سیاسی- این گزارش که در اختیار پایگاه تحلیلی «پالتیکو» قرار گرفته است، مدعی شده است که در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، سه کشور روسیه، چین و ایران، با استفاده از یک روایت مشابه، کارزار گسترش اطلاعات اشتباه و جعلی علیه آمریکا به راه انداخته‌اند.

مرکز مشارکت جهانی وزارت خارجه آمریکا در این گزارش سه کشور فوق را متهم کرد که در کمپین ضدآمریکایی خود مدعی شده‌اند که ارتش آمریکا منشأ ویروس «کووید-19» است و این ویروس در حقیقت سلاح بیولوژیکی ایالات متحده آمریکا است که برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است.

این گزارش همچنین پکن، تهران و مسکو را متهم کرده که در حملات تبلیغاتی خود به آمریکا مدعی شده‌اند که این کشورها در مدیریت ویروس کرونا بهتر از آمریکا عمل کرده‌اند.

واشنگتن در حالی مدعی است که چین و ایران و روسیه در زمینه مدیریت کروناویروس دروغ گفته‌اند که آمار و ارقام رسمی منتشر شده نشان می‌دهد در حالیکه دو میلیون ۵۶۵ هزار ۵۴۰ نفر از مردم جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و ۱۷۷ هزار و ۷۸۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند، آمریکا همچنان با ۸۱۹ هزار و ۱۷۵ مورد ابتلا و ۴۵ هزار و ۳۴۳ مورد فوتی بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کروناویروس در جهان را دارد و چین علیرغم آنکه در ابتدا مرکز شیوع کروناویروس بود اما هم‌اکنون با ۸۲ هزار و ۸۰۲ مورد ابتلا و چهار هزار و ۶۳۲ مورد فوتی این بیماری را تحت کنترل درآورده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت ایران تا روز گذشته، ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در ایران به کروناویروس آلوده شده و پنج هزار و ۲۹۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه ۵۷ هزار و ۹۹۹ مورد و مجموع قربانیان این ویروس به ۵۱۳ نفر رسیده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود آورده است رسانه‌های دولتی و وزرای دولتی سه کشور ایران، روسیه و چین نیز روایات جعلی و دروغین درباره نقش آمریکا در شیوع ویروس کرونا را منعکس می‌کنند.

«لئا گابریل» هماهنگ کننده مرکز مشارکت جهانی وزارت خارجه آمریکا به پالتیکو گفت: «آنچه که با آغاز تحت کنترل قرار گرفتن بحران بهداشت و درمان (شیوع کروناویروس) در چین شاهد آن بودیم، این بود که حزب کمونیست چین در حقیقت یک تلاش هماهنگ را برای تغییر شکل روایت (شیوع کرونا) آغاز کرد. اطلاعات نادرست حزب کمونیست چین از دادن مجوز انتشار اطلاعات دروغین روسیه در رسانه‌های اجتماعی چین آغاز شد که در آن گفته شد که آمریکا منشأ این ویروس (کرونا) بوده است و تاجایی پیش رفت که رسانه‌های دولتی، منشأ (شیوع) ویروس را زیر سؤال بردند و حتی اطلاعات نادرستی در این خصوص که آمریکا منشأ این ویروس بوده، پخش کردند».

وزارت خارجه آمریکا در حالی چنین اتهاماتی را مطرح کرده‌ که پیش از این برخلاف آنکه سازمان جهانی بهداشت تأکید کرده بود، منشأ شیوع کروناویروس نامشخص است، مقام‌های آمریکایی مدعی شده بودند این ویروس ناشناخته از آزمایشگاهی در شهر «ووهان» چین بیرون آمده است.


۱۳۹۹/۲/۳

اخبار مرتبط