میخ كرونا بر تابوت فروشگاه‌های آمریكایی

شیوع كرونا موجودیت فروشگاه‌ها در آمریكا را به خطر انداخته، اما بدون آن هم بسیاری از فروشگاه‌های این كشور ورشكسته می‌شدند، فقط كرونا به این روند سرعت بخشید.

به گزارش نما به نقل از راشاتودی، دنیل دیمارتینو، کارشناس سابق بانک مرکزی آمریکا، می‌گوید: شیوع ویروس کرونا، باعث شده است، بسیاری از فروشگاه‌ها در آمریکا تعطیل شده و عملا موجودیت آنها به خطر می‌افتد، اما حتی اگر این اپیدمی اتفاق نمی‌افتاد، بسیاری از فروشگاه‌های خرده فروشی در آمریکا باز هم ورشکست می‌شدند.

هیچ کس نمی‌داند تعطیلی فروشگاه‌ها در آمریکا تا کی ادامه خواهد داشت، چرا که هنوز شاهد افزایش تعداد جانباختگان ناشی از شیوع ویروس کرونا، بر این کشور هستیم و فروشگاه‌های خرده فروشی به شدت از این مسئله و خانه نشین شدن مردم، آسیب دیده‌اند.

نیمان مارکوس،که یک فروشگاه مطرح عرضه محصولات لوکس در آمریکا به شمار می‌رود، قصد دارد، به دلیل اینکه نتوانسته اقساط وام‌های خود را پرداخت کند، طی هفته آینده اعلام ورشکستگی کند.

دیمارتینو، تاکید کرد: ویروس کرونا، شبیه نفتی که روی آتش ریخته می‌شود، عمل کرده است.

وی تاکید کرد: مشکل در بخش خرده فروشی اقتصاد آمریکا، بسیار جدی است، چرا که از نظر ایجاد اشتغال، مقام نخست را در میان بخش‌های مختلف اقتصاد آمریکا، دارد.

دیمارتینو، می‌گوید: ‌لااقل ما می‌دانستیم که در صورتی که شرایط بحرانی می‌شد نیمان مارکوس، نخستین فروشیگاهی بود که اعلام ورشکستگی می‌کرد.

این کارشناس سابق بانک مرکزی آمریکا، معتقد است: ورشکستگی فروشگاه‌های آمریکایی مدت‌هاست که در شرف رخ دادن است.

دیمارتینو می‌گوید: بسیاری از فروشگاه‌ها در آمریکا هم انتخاب اشتباهی داشته و به جای اینکه خود را با تقاضای واقعی در بازار وفق بدهند اقدام به بستن بسیاری از شعب خود کرده‌اند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۲/۳

اخبار مرتبط