سوءاستفاده لابی سلاح آمریكا از شیوع كرونا

حضور گروه‌های معترض در ایالات مختلف آمریكا علیه تدابیر محدودكننده كرونا از سوی لابی‌های محافظه‌كار سلاح برنامه‌ریزی شده بود.




به گزارش نما، تحقیقات مربوط به اعتراضات اخیر علیه محدودیت‌های ویروس کرونا در ایالات متحده، از اقدامات سیاسی هماهنگ شده از سوی لابی‌های اسلحه و خصوصا یک خانواده از کمپین کنندگان سیاسی فوق محافظه کار حکایت دارد.

اخبار بین الملل-حضور گروه‌های معترض در ایالات مختلف آمریکا علیه تدابیر محدودکننده جدید کروناویروس از سوی لابی‌های محافظه‌کار سلاح برنامه‌ریزی شده بود. به نظر می‌رسد این تلاش هماهنگ با هدف دیرینه ایجاد یک پایگاه بزرگتر از حامیان تسهیل قوانین حمل سلاح باشد.

پیش از این هزاران تن از مردم در سراسر آمریکا به صورت آنلاین سازماندهی شده و خواستار پایان یافتن قوانین ماندن در خانه شدند. برگزارکنندگان اعتراضات در صفحات فیس بوک خودشان مدعی شدند که محدودیت‌های اخیر نتیجه "قدرتنمایی سیاستمداران" است که به ادعای آنها "در حال تخریب کسب و کار، تصویب قوانینی در راستای منافع خود و مجبور ساختن ما به تسلیم کردن آزدای‌ها و زندگیمان" هستند.!

"آمریکا را دوباره باز کنید" به محور اصلی این اعتراضات تبدیل شده است. بین هشتم تا شانزدهم آوریل دست کم 34 وبسایت برای ایالت پنسیلوانیا و آیوا خریداری شده است. این وبسایت‌ها به طور خودکار به سمت صفحات سایتهای حامی سلاح هدایت میشوند. صفحات لابی سلاح به طور نادرستی مدعی شده‌اند که کروناویروس و کووید-19 ناشی از آن "کمتر از آنفلوآنزا مرگبار است" و تاکید دارند که "دونالد ترامپ بسیار شفاف گفته است که ما باید بسیار سریع آمریکا را به کار باز گردانیم یا درمان این بیماری ممکن است بدتر از خود این بیماری باشد."

ثبت تعداد بالایی از این وبسایت‌ها در مدت زمان کوتاهی موجب شد تا کاربران رسانه‌های اجتماعی به این نتیجه برسند که این کمپین "ساختگی" است؛ اینکه طوری وانمود شود که گویی یک کمپین ریشه‌دار است اما در اصل تنها یک نهاد پشت آن باشد.

از 34 آدرس وبسایتی که ثبت شده است، تنها 16 مورد به صفحات فعال مرتبط است و پنج مورد به یک خانواده در آمریکا به نام "دور" (Dorr) میرسد. بازگشایی این وبسایت‌ها از آیووا، مینه سوتا، پنسیلوانیا، ویسکانسین و اوهایو، هر کدام قوانینی دارند که اجازه حمل آشکار سلاح با مجوز را می‌دهند.

این قوانین اما به اندازه کافی برای خانواده "دور" که کمپین کنندگان سیاسی حامی سلاح فوق محافظه‌کار و فعال در شماری از ایالت‌های آمریکا هستند، مناسب نیست.

برادران دور –بن، آرون و کریس- به خصوص در کمپین‌های سیاسی منتقد حزب جمهوری خواه مشارکت داشته و تاکید می‌کردند این حزب به حد کافی درباره قوانین حمل سلاح و قوانین سقط جنین محافظه کار نیست. با این حال آنها از حامیان سرسخت ترامپ هستند.

اوایل امسال حزب جمهوری خواه در مینه‌سوتا آنها را "آرتیست‌های ساختگی" توصیف کرد که "در واقع در حال ایجاد برند خودشان و درآمدزایی هستند." با این حال بن دور در مصاحبه‌ای این ادعاها را "اخبار جعلی" خوانده و تاکید کرده است که گروهش موسوم به "انجمن تسلیحات پنسیلوانیا" تلاش‌هایشان را در 2021 تقویت می‌کنند. بن دور تاکید دارد که این وبسایت‌ها را برای اعتراضات ضد دولتی از یک "رویکرد برگرفته از قانون اساسی" ایجاد کرده است.

۱۳۹۹/۲/۶

اخبار مرتبط