تناقض اظهارات كولاكوویچ و فدراسیون والیبال

ایگور كولاكوویچ سرمربی سابق والیبال ایران معتقد است كه هیچ گونه نشانه ای از تعامل برای ادامه همكاری از سوی فدراسیون والیبال ندیده است.


به گزاش نما، پس از کش و قوس‌های فراوانی که در مورد فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ با تیم ملی والیبال ایران وجود داشت، سرانجام به صورت توافقی قراداد این مربی با فدراسیون ایران فسخ شد تا به این ترتیب، او تنها مربی باشد که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو به همراه تیم خود حضور نخواهد داشت.
برکناری کولاکوویچ از سوی فدراسیون محمدرضا داورزنی به قدری ناگهانی بود که سوال‌های زیادی را در اذهان اهالی والیبال و هواداران این رشته ایجاد کرد. اگر نگاهی کوتاه از نظر کسب نتیجه به کارنامه مرد مونته‌نگرویی بیاندازیم، کسب نخستین مدال والیبال ایران در تورنمنت جهانی، کسب دوباره سهمیه المپیک، قهرمانی در آسیا و ... را می‌بینیم که همگی مهر تاییدی بر عملکرد قابل قبول او حداقل در بحث کسب نتیجه هستند.

طبق گفته‌های ایگور کولاکوویچ در آخرین مصاحبه‌اش،‌ فدراسیون والیبال ایران دلیل پافشاری‌اش بر فسخ قرارداد را مشکلات کشور بخاطر ویروس کرونا و مسائل مالی فدراسیون مطرح کرده، اما هیچ‌گاه برای مذاکره، توافق و تعامل با این مربی پای میز مذاکره نیامده است که برای این مربی جای سوال دارد!

همچنین از صحبت‌های روز گذشته کولاکوویچ در برنامه مثبت والیبال مشخص است که او علاقه زیادی به ادامه همکاری با تیم ملی ایران داشته که با توجه به کسب سهمیه المپیک به همراه تیم ملی ایران،‌ امری عقلانی و منطقی به شمار می‌رود. حال با در نظر داشتن اظهارات قابل تامل کولاکوویچ، باید دید اگر بحث مسائل مالی مطرح بوده، چرا فدراسیون ایران با این مربی حتی یکبار هم پای میز مذاکره ننشسته است؟ با تاکید مکرر کولاکوویچ، او حتی برای مسائل مالی نیز شروط سنگینی را برای فدراسیون ایران در نظر نداشته است!

اکنون کم‌تر از یک سال تا المپیک زمان باقی است و اکثر مربیان بزرگ دنیا قرارداد دارند که همین مسئله دست فدراسیون ایران را برای انتخاب جایگزین مناسب برای کولاکوویچ بسته‌تر می‌کند. ضمن اینکه حتی اگر سرمربی جدید هم انتخاب شود، طبق گفته ملی پوشان و کارشناسان ‌زمان کافی برای شناخت پتانسیل والیبال ایران را ندارد.

با توجه به این موضوعات،‌ اصلی‌ترین سوالی که درباره فسخ قرارداد کولاکوویچ بی جواب مانده، دلیل کنار گذاشتن او است که فعلا فدراسیون والیبال ایران جواب قاطع و شفافی را برای آن ارائه نکرده است! موضوعی که حتی طبق گفته ایگور کولاکوویچ، باعث مشکوک شدن او به نحوه فسخ قراردادش شده است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا فدراسیون والیبال ایران پاسخی در این مورد ارائه خواهد کرد یا همانند برخی مسائل دیگر، سیاست سکوت را برای پاک کردن صورت مسئله در پیش می‌گیرد؟ اقدامی که در دوره جدید ریاست محمدرضا داورزنی بسیار دیده و شده و قابل تامل است.
منبع: ایسنا

۱۳۹۹/۲/۷

اخبار مرتبط