كشف زمین خواری ۳ میلیارد ریالی در اصفهان

عکس خبري -کشف زمين خواري ? ميليارد ريالي در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز نهم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش نما ،سرهنگ" کامران ریاحی سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی خود از یک مورد زمین خواری در حاشیه استان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های دقیق صورت گرفته مشخص شد یک قطعه زمین به مساحت ۵ هزار متر مربع از اراضی منابع طبیعی به صورت غیر قانونی تصرف شده است.


سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این قطعه زمین برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد ریال است عنوان کرد: کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی این قطعه زمین را رفع تصرف کرده و عامل اصلی این زمین خواری را نیز شناسایی و دستگیر کردند.


سرهنگ ریاحی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی، نسبت به تصرف غیر قانونی زمین‌های متعلق به منابع طبیعی هشدار داد و گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان براساس وظایف ذاتی و قانونی خود با افرادی که اراضی منابع طبیعی کشور را متصرف می‌شوند برخورد می‌کند.

 

کشف بیش از ۳۶ هزار نخ سیگار قاچاق در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: دراجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری اژیه فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با برنامه ریزی و کنترل دقیق خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی این منطقه، یک دستگاه خودرو سواری پراید حامل کالای دخانی قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.


او افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه ۳۶ هزار و ۶۰۰ نخ انواع سیگار خارجی که فاقد هرگونه مدارک گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.


فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

کشف ۲۰ کیلو ماده مخدر"گل و تریاک در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در خصوص تهیه و توزیع مواد مخدر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۲۲ قرار گرفت.

 

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۲۲ پس از هماهنگی‌های لازم از مخفیگاه این افراد بازرسی کردند و ۹ کیلو و ۱۳ گرم ماده مخدر "گل" کشف کردند.


این مقام انتظامی بیان داشت: همچنین ماموران کلانتری "حسن آباد" نیز به یک سواری ۲۰۶ مشکوک و در بازرسی از آن ۱۱ کیلو تریاک کشف کردند.

سرهنگ خدادوست اظهار داشت: ۴ قاچاقچی طی این ۲ عملیات دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.


فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از شهروندان خواست، هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص اماکن توزیع موادمخدر را و افرادی راکه باعث سلب آسایش خانواده‌ها هستند از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف ۳ تن شکر احتکارشده در برخوار

غلامرضا براتی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی اقدام به احتکار مقدار زیادی شکر در یک کارگاه کرده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.


او افزود: ماموران ادراه نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی پس از بررسی خبر و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره تعزیرات و اداره بهداشت و درمان به مکان مورد نظر اعزام شدند.


سرهنگ براتی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از این کارگاه تعداد ۶۰ کیسه ۵۰ کیلویی شکر احتکار شده کشف کردند که توسط کارشناسان مربوطه ۲۱۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده است.


فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه خاطر نشان کرد: هر گونه قاچاق یا احتکار کالا و اقلام مصرفی باعث رکود اقتصادی در کشور می‌شود که از عموم مردم تقاضا می‌شود هر گونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

 

سرقت از کهنسالان تحت پوشش مامور

سرهنگ "حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وصول شکایات چندین فرد کهنسال از شهرستان "نجف آباد" مبنی بر اینکه افرادی با معرفی خود بعنوان مامور، آن‌ها را فریب و وجوه نقد و مدارک آن‌ها را سرقت کرده اند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.


او افزود: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد ۲ سارق با یک سواری پیکان و پلاک‌های جعلی در شهر "نجف آباد" تردد و افراد کهنسال را شناسایی و با معرفی خود به عنوان مامور از آن‌ها درخواست مدارک می‌کنند.


این مقام انتظامی بیان داشت: سارقان پس از دریافت مدارک وجوه نقد، کارت‌های بانکی و دیگر مدارک با ارزش را سرقت و با ترفند خاصی رمز عابر بانک‌ها را نیز از این افراد مسن دریافت و در فرصتی خاص از حساب کارت برداشت می‌کردند.


سرهنگ ترکیان افزود: سارقان که ۲ پسر عمو بودند شناسایی و در عملیاتی ویژه دستگیر و به ۶ فقره سرقت به این شیوه در شهر "نجف آباد" اعتراف کردند.


رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۴۵ میلیون ریال وجه نقد سرقتی در مخفیگاه سارقان کشف شد اظهار داشت: لازم است از افراد مسن و کهنسال مراقبت بیشتری شود، حتی الامکان تنها به بیرون از منزل مراجعه نکنند، رمز‌های کارتی خود را بر روی کارت ننویسند یا در کنار دیگر مدارک قرار ندهند و اگر با افرادی روبرو شدید که خود را مامور معرفی میکنند و حتی لباس فرم مامور نیز به تن داشتند حتما از آن‌ها کارت شناسایی درخواست کنید و با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس و موضوع را اعلام کنید.

 

دستگیری سارق داخل خودرو حین سرقت

سرهنگ "علی صادقی اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت اموال داخل خودرو و قطعات در شهرستان "تیران و کرون"، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.


او افزود: یکی از واحد‌های گشت انتظامی حین انجام وظیفه متوجه شد فردی در حال سرقت از یک خودرو است که بلافاصله وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند.


این مقام انتظامی بیان داشت: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.


فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان به شهروندان توصیه کرد: جهت پیشگیری از سرقت اموال داخل خودرو، از قرار دادن اموال با ارزش و مدارک در داخل خودرو خودداری کنید و تا حد امکان خودرو را در پارکینگ و محل‌های امن پارک کنید.

خبر 24

۱۳۹۹/۲/۱۰

اخبار مرتبط