پرداخت تسهیلات صادراتی براساس میزان صادرات

عکس خبري -پرداخت تسهيلات صادراتي براساس ميزان صادرات

معاون وزیر و رئیس كل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۸ در خصوص پرداخت تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی به صادركنندگان، از انجام هماهنگی با معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت استفاده صادركنندگان از منابع و اعتبارات موجود در تبصره ۱۸ قانون بودجه خبر داد.

به گزارش نما ،معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۸ در خصوص پرداخت تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی به صادرکنندگان، از انجام هماهنگی با معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت استفاده صادرکنندگان از منابع و اعتبارات موجود در تبصره ۱۸ قانون بودجه خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در این خصوص اظهار داشت: در تلاش هستیم تا فرآیند پرداخت تسهیلات صادراتی از محل منابع ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی به صورت برخط و از طریق سامانه انجام شود ضمن آنکه اهلیت صادرکنندگان متقاضی صرفا توسط سازمان توسعه تجارت ایران و براساس شاخص‌های موجود مشخص خواهد شد.


وی میزان صادرات را یکی از شاخص‌های پرداخت تسهیلات ذکر کرد و افزود: صادرکنندگانی که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات اقدام نکرده‌اند، امکان دریافت تسهیلات با نرخ ترجیحی و رقابتی را نخواهند داشت.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تسهیلات صادراتی از محل منابع صندوق توسعه ملی فقط به صادرکنندگان تعلق گرفته و تولیدکنندگانی که برای اولین بار قصد صادرات دارند، به شرط رفع تعهدات خود در خصوص بازگشت ارز، می‌توانند از کمک سود تسهیلات صادراتی که توسط سازمان توسعه تجارت ایران و در صورت ابلاغ و تخصیص اعتبارات مربوط به مشوق‌های صادراتی، استفاده کنند.


زادبوم در پایان ضمن تاکید بر حمایت از توسعه و تجهیز زیرساخت‌های صادراتی در سال جهش تولید، گفت: هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته تا سرمایه‌گذاران پایانه‌ها و سایر زیرساخت‌های صادراتی قادر باشند از تسهیلات مندرج در تبصره ۱۸ استفاده کنند.

ایلنا

۱۳۹۹/۲/۱۰

اخبار مرتبط