مرگ اولین زندانی زن آمریكایی مبتلا به كرونا

عکس خبري -مرگ اولين زنداني زن آمريكايي مبتلا به كرونا

اداره فدرال زندان‌های آمریكا امروز خبر فوت زن ۳۰ ساله آمریكایی مبتلا به كرونا در زندان را اعلام كرد.

به گزارش نما، اداره فدرال زندان‌های آمریکا امروز خبر فوت زن ۳۰ ساله آمریکایی مبتلا به کرونا در زندان را اعلام کرد. گفته می‌شود این زن که در ارتباط با پرونده قاچاق مواد مخدر به ۲۶ ماه حبس محکوم بوده، چند هفته گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده و فرزند خود را زیر دستگاه تنفس بدنیا آورده است.

اخبار بین الملل-پیش‌بینی می‌شود مرگ این زن با نام «آندره سیرکل بر» به عنوان اولین زن زندانی که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است عصبانیت وکلا، خانواده و بستگان زندانیان آمریکایی را برانگیزد. پیش از این افراد زیادی خواستار آزادی مشروط زندانیان با جرم‌های غیرخشن در طول شیوع جهانی ویروس کووید-۱۹ شده بودند.

گفته می‌شود خانواده زندانیان آمریکا بار‌ها شکایت کرده‌اند که قوانین این کشور در خصوص زندانیان بار‌ها تغییر کرده است.

پیش از این، ویلیام بار، دادستان کل ایالات متحده در اواخر ماه مارس دستور داده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت معیار‌های خاص زندانیانی که به دلیل جرم‌های غیرخشونت‌آمیز بازداشت شده‌اند، به صورت حصر خانگی آزاد شوند.

به گزارش رویترز، برخی از زندانیان را به قرنطینه ۱۴ روزه برده‌اند، اما پس از آن دوباره به زندان بازگردانده شده‌اند.

از ماه مارس تا کنون بیش از ۳۰ زندانی آمریکایی در زندان جان خود را از دست داده‌اند. تست کرونای ۱۳۱۳ نفر از زندانیان مثبت اعلام شده است.

در اخبار امروز نیز اعلام شد قربانیان کرونا در آمریکا از میزان قربانیان جنگ ویتنام هم پیشی گرفته است.

طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون تست کرونای ۱,۰۳۵,۷۶۵ نفر در آمریکا مثبت اعلام شده که از این میان ۵۹,۲۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

۱۳۹۹/۲/۱۰

اخبار مرتبط