افتتاح ۳۱ طرح معدنی با سرمایه‌گذاری ۲.۲ میلیارد دلاری

عکس خبري -افتتاح ?? طرح معدني با سرمايه‌گذاري ?.? ميليارد دلاري

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: براساس برنامه‌ریزی ۳۱ طرح با سرمایه‌گذاری دو میلیارد و ۲۷۶ میلیون دلار در سال ۹۹ افتتاح خواهد شد.


به گزارش نما، «خداداد غریب پور» افزود: ایمیدرو و شرکت های تابعه برنامه مزبور را در حوزه‌های فولاد، مس، طلا، آنتیموان، نفلین سینیت، فسفات و زیرساختی را در دست اقدام دارند تا در سال ۱۳۹۹ که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده، به بهره برداری برسد.

اخبار اقتصادی - وی اضافه کرد: میزان « اشتغال مستقیم» این طرح ها، چهار هزار و ۱۱۳ نفر و «اشتغال غیر مستقیم» ۲۳ هزار و ۲۸۰ نفر پیش بینی شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به افتتاح یک میلیارد و ۹۳ میلیون دلار طرح توسط بخش خصوصی با حمایت ایمیدرو در سال ۹۹، تصریح کرد: این طرح ها شامل تولید آب شیرین کن با ظرفیت ۵۵ هزار متر مکعب در روز (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش)، فاز ۲ احداث کارخانه تولید بیلت به ظرفیت ۱.۲ میلیون تن ( فولاد کاوه جنوب کیش) و فولادسازی زرند با ظرفیت تولید سالانه ۱.۷ میلیون تن شمش است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این طرح ها موجب می شود تا برای چهار هزار و ۷۹۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این گفته بود: کارنامه پارسال در چارچوب سال رونق تولید افتتاح ۳.۲ میلیارد دلار طرح بود و ریسک زنجیره فلزات اساسی در تامین مواد اولیه، مصرفی و صادرات به شدت کاهش یافت.

غریب پور پیرامون اقدام های انجام شده در سال ۹۸ این سازمان توضیح داد: دور جدید اکتشافات ایمیدرو که در سال های ۹۸- ۱۳۹۷ در مساحت ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع انجام شد، مجموع اکتشافات این سازمان را به میزان ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت بخشید.

۱۳۹۹/۲/۱۷

اخبار مرتبط