آوردن اَرّه به برنامه زنده برای اعتراض به جنایت های عربستان

عکس خبري -آوردن اَرّه به برنامه زنده براي اعتراض به جنايت هاي عربستان

جنگ ائتلاف سعودی -اماراتی وارد ششمین سال خود شده بدون اینكه این دو كشور «نیت صادقه‌ای» برای بازگرداندن دولت آن داشته باشند.


به گزارش نما، یکی از میهمانان برنامه اخیر «الاتجاه المعاکس» شبکه قطری «الجزیره»، «یاسر الیمانی» از سران حزب کنگره مردمی یمن نزدیک به دولت مستعفی بود و دراین برنامه به تحولات یمن پرداخته شد.

اخبار بین الملل-الیمانی گفت، جنگ ائتلاف سعودی -اماراتی وارد ششمین سال خود شده بدون اینکه این دو کشور «نیت صادقه‌ای» برای بازگرداندن دولت و رئیس آن (دولت مستعفی و عبد ربه منصور هادی) داشته باشند.

ائتلاف متجاوز در آغاز تجاوز خود به یمن در سال ۲۰۱۵، قصد خود از این موضوع را بازگردان دولت مستعفی یمن اعلام کرده بود.

الیمانی در ادامه اعلام کرد: «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و همتای اماراتی وی «محمد بن زاید»، "سیاست اره" را در یمن پیش گرفته‌اند؛ همانطور که پیشتر از آن برای قتل «جمال خاشقچی» استفاده کردند. آنها در تلاش برای تجزیه یمن و از هم پاشیدگی دولت قانونی از طریق اجرای دستورکارهای ریاض و ابوظبی هستند همانگونه که در عدن، سقطری و شبوه رخ داده و علیه نیروهای دولت قانونی کودتا شده است.

جمال خاشقچی ، در دوم اکتبر ۲۰۱۸ به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد. شواهد امر نشان می داد که وی در این کنسولگری کشته و جسدش به صورت تکه‌تکه شده از آنجا خارج شده‌ است. پس از گذشت حدود یک سال از حادثه، در سپتامبر ۲۰۱۹ محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی، مسئولیت قتل خاشقچی را قبول کرد.

ناصر الیمانی در ادامه عبد ربه منصور هادی را نیز به کوتاهی در قبال کشور یمن و ملت آن متهم کرد اما با این حال به حمایت از این دولت فراخواند.

۱۳۹۹/۲/۱۷

اخبار مرتبط