كارگروه ویروس كرونا را منحل شد

عکس خبري -کارگروه ويروس کرونا را منحل شد

رییس جمهوری آمریكا از توقف فعالیت كارگروه مقابله با ویروس كرونا در كاخ سفید در هفته‌های آینده خبر داده است.


به گزارش نما، رییس جمهوری آمریکا از توقف فعالیت کارگروه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید در هفته‌های آینده خبر داده است.

اخبار بین الملل-دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با قدردانی از عملکرد این کارگروه تاکید کرد، مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا به وسیله سازمان‌های مربوط پیگیری خواهد شد.

کارگروه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید به ریاست مایک پنس، معاون رییس جمهوری، هدایت اقدامات دولت در برابر همه‌گیری ویروس کرونا را برعهده دارد.

از جمله وظایف آن تبیین سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و هماهنگی با موسسه‌های علمی و بهداشتی و فرمانداران ایالت‌های مختلف آمریکاست.

ترامپ که برای بازدید از یک کارخانه تولید ماسک‌های بهداشتی به آریزونا سفر کرده بود، گفت:‌ "مایک پنس و کارگروه تحت هدایت او عملکرد خیلی خوبی داشتند ولی حالا درحال بررسی روش‌های دیگر هستیم." به گفته ترامپ این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که‌ آمریکا وارد مرحله‌ جدیدی در مبارزه با ویروس کرونا می‌شود.

به گفته ترامپ، تمرکز مرحله جدید بر ایمنی و بازگشایی کشور خواهد بود. ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا ماموریت دولت او در مبارزه با ویروس کرونا به پایان رسیده است، گفت: "خیر. ماموریت زمانی کامل می‌شود که همه‌گیری پایان یافته باشد."

پیش از سخنان ترامپ، مایک پنس در سخنانی گفته بود که دولت آمریکا هفته آخر ماه مه (پنجم تا دوازدهم خرداد) را زمان مناسب برای توقف فعالیت‌های کارگروه مقابله با ویروس کرونا و انتقال مسوولیت‌های آن به سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مسوول می‌داند.

تعداد مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است و تعداد قربانیان این همه‌گیری هم سه‌شنبه از رقم ۷۰ هزار تن فراتر رفت. این در حالی است که در حال حاضر روزانه ۲۰ هزار تن به تعداد بیماران در آمریکا افزوده می‌شود. آمار مرگ از روز شنبه تاکنون حدود ۹۰۰۰ تن افزایش یافته است.

۱۳۹۹/۲/۱۷

اخبار مرتبط