مهدی: میزبانی جام ملت‌ها می‌تواند انقلابی در پیشرفت فوتبال كشور باشد/ فاصله عجیبی با استانداردها نداریم

سهیل مهدی، رئیس كمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال اعتقاد دارد میزبانی جام ملت‌های آسیا می‌تواند انقلابی در پیشرفت فوتبال ایران باشد.

به گزارش نما، سهیل مهدی درباره موضوع میزبانی ایران از جام ملت‌های آسیا در سال 2027 اظهار داشت: مسئله اعلام آمادگی برای میزبانی در واقع یک استراتژی کاملاً درست و اصولی است که کمبودها و نواقص ما را بیش از هر زمان دیگری به خودمان نشان می‌دهد و باعث می‌شود برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امکانات و داشته‌های فوتبال ایران با گذشت زمان قطعاً بهتر از گذشته شده و همچنان باید به فکر پیشرفت و توسعه در این بخش باشیم، تصریح کرد: البته با توجه به معیارها و الگوهای کنفدراسیون فوتبال آسیا، نباید فکر کنیم ما فاصله عجیب و غیرقابل تصوری با این استانداردها داریم و هرگز نمی‌توانیم به سطح مطلوب برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا یا تورنمنت‌های مشابه برسیم. در واقع این یک نقشه راه است که ما را به پیشرفت و توسعه مطلوب فوتبال ایران در هفت سال آینده می‌رساند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال با اشاره به وضعیت هتل‌ها و ورزشگاه‌های کشور گفت: از نظر شرایط هتل‌ها و ورزشگاه‌ها باید بگویم در بعضی از شهرهای کشور مثل تهران، اصفهان، تبریز و مشهد، هتل‌هایی داریم که از امکانات اقامتی برخی کشورهای آسیایی به مراتب بهتر و مناسب‌تر است و قطعاً این شهرها از نظر هتلینگ مورد تأیید AFC قرار می‌گیرند. بعضی از ورزشگاه‌های ما هم مانند استادیوم آزادی، ورزشگاه امام رضا (ع)، مجموعه فولاد آره‌نا و همین‌طور نقش جهان قطعاً با تغییرات جزئی می‌توانند میزبان چنین رویدادی باشند. با این وجود استادیوم‌های جدید دیگری در شیراز و کرمان هم ساخته شده‌اند که می‌توانند تکمیل و تجهیز شوند.

بیشتر بخوانید:
فیلم/ توضیح نبی درباره میزبانی ایران در جام ملت‌ها

مهدی در ادامه افزود: به طور کلی این‌طور نیست که AFC همین امروز از کشور میزبان، هشت ورزشگاه آماده برای میزبانی بخواهد. طبیعتاً هر کشوری که تأیید شود، هفت سال فرصت خواهد داشت و ما با توجه به شرایط و امکانات موجود، از این برنامه عقب نیستیم. شما اگر به جام ملت‌های 2019 امارات نگاه کنید، پنج ورزشگاه ظرفیت کمتر از 20 هزار نفر داشته و این‌طور نیست که نیاز به ساخت هشت استادیوم 100 هزار نفری در اندازه آزادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا بیان کرد: کسب میزبانی جام ملت‌ها قطعاً آسان نخواهد بود، اما این اتفاق وابسته به فدراسیون فوتبال یا تنها وزارت ورزش نیست؛ بلکه پروژه عظیمی است که باید به‌عنوان یک هدف ملی شناخته شود و با کمک دولت و مجلس محترم، شهرداری‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه یک حرکت عظیمی برای تحقق این امر آغاز شود. جامعه فوتبال در این مسیر نقش حمایتی داشته باشد و با تأکید بر اهمیت رسیدن به چنین موفقیت بزرگی کمک کند تا با گرفتن میزبانی، امکانات فوتبال کشور توسعه و پیشرفت پیدا کند. اتفاقی که شایسته فوتبال مستعد ایران است و می‌تواند انقلابی در پیشرفت فوتبال کشور محسوب شود.
منبع: فدراسیون فوتبال

۱۳۹۹/۲/۱۷

اخبار مرتبط