كشف قایق‌های جنگی و تسلیحات در آب های ونزوئلا

عکس خبري -کشف قايق‌هاي جنگي و تسليحات در آب هاي ونزوئلا

ارتش ونزوئلا می‌گوید چند روز بعد از عملیات نظامی شكست‌خورده‌ آمریكا ، سه فروند قایق جنگی را با مقادیر زیادی تسلیحات در آب‌های این كشور كشف و ضبط كرده‌اند.


به گزارش نما، ارتش ونزوئلا می‌گوید چند روز بعد از عملیات نظامی شکست‌خورده‌ آمریکا ، سه فروند قایق سبک جنگی متعلق به دولت کلمبیا را همراه با مقادیر زیادی تسلیحات در آب‌های این کشور کشف و ضبط کرده‌اند.

اخبار بین الملل-وزارت دفاع ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر کشف این تسلیحات، توضیح داد که آنها را در رودخانه «اُرینوک» و در جریان عملیات گشت‌زنی گسترده در سراسر ونزوئلا - که بعد از حمله نظامی چند روز پیش آغاز شده - توقیف کرده است.

رویترز می‌گوید وزارت خارجه کلمبیا هنوز به سوالات درباره این خبر ارتش ونزوئلا پاسخ نداده است.

هفته قبل بود که وزیر کشور ونزوئلا از خنثی سازی یک عملیات تروریستی و کشته و زخمی شدن «تروریست‌هایی» که از طریق دریا قصد رخنه به این کشور را داشتند، خبر داد.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا یک روز بعد از وقوع این حادثه، از دستگیری دو تبعه آمریکایی به نام‌های «آریان بِری» و «لوک دِنمان» در جریان حمله نظامی روز یکشنبه علیه دولت خود خبر داد. «جردن گوریدو» نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا روز قبل از آن اعتراف کرده بود که فرماندهی ماموریت نظامی مخفی علیه مادورو را با حمایت گوایدو برعهده داشته است.

روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز روز پنجشنبه اسنادی را افشا کرد که بر اساس آنها معارضان ونزوئلایی به سرکردگی «خوان گوایدو» در اکتبر سال ۲۰۱۹ با یک شرکت امنیتی آمریکایی مستقر در فلوریدا، قراردادی ۲۱۳ میلیون دلاری برای سرنگونی مادورو منعقد کردند. (جزئیات بیشتر)

مسئولان ونزوئلا می‌گویند در جریان عملیات مقابله با این حمله نظامی، هشت نفر کشته و تعدادی بازداشت شدند.


۱۳۹۹/۲/۲۱

اخبار مرتبط