مذاكرات اروپایی‌ها در قبال تصمیم اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی

عکس خبري -مذاکرات اروپايي‌ها در قبال تصميم اشغالگرايانه رژيم صهيونيستي

اتحادیه اروپا مذاكرات برای چگونگی تحریم رژیم صهیونیستی در صورت اجرای الحاق كرانه باختری و اعلام حاكمیت بر آن آغاز كرده است.


به گزارش نما، کمیسیون اتحادیه اروپا مذاکرات فی مابین اعضا را برای تصمیم گیری در مورد چگونگی تحریم رژیم صهیونیستی در صورت اجرای الحاق کرانه باختری و اعلام حاکمیت بر آن آغاز کرده است.

اخبار بین الملل-مقامات صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود طرح الحاق از اول ژوئیه با حمایت دولت آمریکا اجرایی می‌شود.

این روزنامه به نقل از منابع داخلی اتحادیه اروپا ادعا کرده است که جوزپ بورل، نماینده سیاست خارجی این اتحادیه، مواضع خصمانه علیه دولت یهود را برای سال‌های زیادی حفظ می‌کند. اما تصمیمات مهم سیاست خارجی باید به اتفاق آراء در بین کشور‌هایی که اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند، اتخاذ شود و این باعث می‌شود اسرائیلی‌ها فکر کنند که کشور‌هایی مانند جمهوری چک، رومانی، مجارستان و بلغارستان عملی شدن تحریم‌ها را دشوار کنند.
در رسانه‌های دیپلماتیک رژیم صهیونیستی این هراس وجود دارد که کشور‌هایی مانند سوئد، ایرلند یا لوکزامبورگ برای تحریم‌هایی که ممکن است شامل لغو شراکت با اسرائیل، محرومیت اسرائیل از برنامه علمی هورایزن (Horizon)، یا تعلیق توافق نامه آسمان آزاد که اتحادیه اروپا هنوز تصویب نکرده است، لابی کنند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۴ ماه مه [۲۵ اردیبهشت ]برای گفت‌وگو درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی دیدار می‌کنند.


۱۳۹۹/۲/۲۱

اخبار مرتبط