وقتی برای امضای هاشمی هم «جا» نبود!

عکس خبري -وقتي براي امضاي هاشمي هم «جا» نبود!

با وجود امضای قرارداد جدید باشگاه پرسپولیس با كارگزارش، همچنان ابهامات زیادی وجود دارد و به نظر می‌رسد این موضوع باز هم تبدیل به چالشی برای باشگاه خواهد شد.

به گزارش نما، احمد رسول‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس تقریبا دو هفته پیش گفت که به زودی در نشست خبری دلایل‌شان را برای فسخ قرارداد با کارگزار این باشگاه (شرکت آتیه داده پرداز) خواهد گفت تا مشخص شود چرا تمایلی برای ادامه کار با کارگزار خود ندارند اما در فاصله چند روز نظر او 180 درجه تغییر کرد و روز گذشته در نشست خبری در کنار علی رغبتی از امضای الحاقیه جدید خبر داد.

اینکه چه شد که رسول‌پناه به یکباره علاقمند به ادامه همکاری با کارگزار باشگاه پرسپولیس شد تا حد زیادی عجیب و مبهم است اما در نهایت این اتفاق رخ داد و حالا باشگاه پرسپولیس حداقل تا سه فصل آینده وابستگی شدیدی به کارگزار خود خواهد داشت. از این جهت که با اعلام علی رغبتی عضو هیئت مدیره پرسپولیس، این باشگاه عملا هیچ منبع درآمدی ندارد و به این خاطر مجبور شد با کارگزار نامبرده چنین همکاری برای سه سال آینده داشته باشد.


بر اساس توافق جدید باشگاه پرسپولیس با کارگزارش، کف درآمد این باشگاه در هر سال 110 میلیارد خواهد بود. نماینده کارگزار در نشست خبری روز گذشته باشگاه پرسپولیس مدعی شد در صورتی می‌توانند خواسته‌های مالی باشگاه پرسپولیس را برآورده کنند که شرایط به نوعی عادی بوده و مسابقات با هیجان قبل برگزار شود. در حال حاضر از سرگیری مسابقات لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و برای فصل آینده هم هیج تضمینی نیست که لیگ برتر با حضور تماشاگران و با هیجان قبل برگزار شود.

در چنین شرایطی باید دید اسپانسرهای مختلف حاضر خواهند شد طبق روال گذشته با تیم‌های لیگ برتری همکاری لازم را داشته باشند یا نه. طبیعی است که پاسخ این سؤال منفی است و قطعا ویروس کرونا در خیلی از مسائل اقتصادی کشور و البته ورزش تاثیر منفی خواهد گذاشت. در این شرایط پیش بینی می‌شود که کارگزار باشگاه پرسپولیس هم نمی‌تواند برنامه‌های اقتصادی خود برای درآمدزایی برای این باشگاه و خودش را طبق روال عادی پیش ببرد و آن وقت باشگاه پرسپولیس در خصوص مسائل مالی مشکلات زیادی خواهد داشت. باشگاه پرسپولیس تاکنون بیش از 16 میلیارد به کارگزار خود بدهکار است.

مسئله دیگر اینکه آیا باشگاه پرسپولیس با 30 میلیاردی که قرار است تا قبل از تابستان جاری از کارگزارش بگیرد می‌تواند با بازیکنان و مربیان فعلی خود همچنین برانکو و کالدرون به اتفاق دستیارانشان تسویه حساب کند؟ این در حالی است که فقط طلب ماریو بودیمیر از پرسپولیس 500 هزار دلار است و شاید این باشگاه مجبور شود تمام باقی مانده پولش در حساب فیفا را به این بازیکن کروات بپردازد. ضمن اینکه این سؤال مطرح می‌شود که اگر کارگزار پول را سر موعد ندهد، پرسپولیس چه کاری می‌تواند انجام دهد و آیا اینگونه موارد در قرارداد جدید لحاظ شده است؟ در واقع با وجود اعلام شرایط جدید، همچنان ابهامات زیادی در این باره وجود دارد.

به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس در بهترین حالت هم چندان نمی‌تواند مشکلات مالی‌اش را با تکیه بر کارگزارش حل کند و شاید به خاطر همین مسئله بود که مهرداد هاشمی به عنوان یکی از سه عضو هیئت مدیره باشگاه با بندهای موجود در الحاقیه جدید موافق نبود و در نهایت پای این الحاقیه را هم امضا نکرد. رسول‌پناه غیبت هاشمی در نشست خبری روز گذشته را نبود جا و صندلی عنوان کرد و شاید هم در الحاقیه جا برای امضای هاشمی نبود! اگر مشکل «جا نبودن» ادامه داشته باشد، می‌توان گفت که روزهای پرتنشی در انتظار پرسپولیس خواهد بود.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۲/۲۴

اخبار مرتبط