اعزام نیروهای سودان برای جنگ لیبی به دستور امارات

فرمانده نیروهای پشتیبانی سودان خواست فورا ۱۲۰۰ نیرو را به خطوط مقدم لیبی برای پشتیبانی از نیروهای حفتر اعزام كند.


به گزارش نما، امارات از «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان معروف به «حمیدتی» خواست فورا ۱۲۰۰ نیرو را به خطوط مقدم لیبی برای پشتیبانی از نیروهای حفتر در جنوب طرابلس و غرب شهرت سرت اعزام کند.

اخبار بین الملل-« دقلو حمیدتی قول داد که به رغم مخالفت‌های داخلی در سودان ، درخواست امارات را پاسخ دهد زیرا حکام امارات درباره قطع کمک‌های مالی به سودان تهدیدهایی کرده‌اند».

حمیدتی برای اعزام هزاران مزدور سودانی به جنگ در لیبی مورد انتقاد ارتش سودان است از این لحاظ که کشته شدن آنها در حملات پهپادی که طی هفته‌های اخیر در لیبی شدت گرفته، آسان شده است.

حمیدتی با مخالفت در داخل ارتش سودان روبه روست زیرا با کشته شدن شمار زیادی از مزدوران سودانی اعزامی به لیبی کنترل آنها را از دست داده است.

این منابع گفت از آنجایی که افسران عالی رتبه ارتش سودان با اقدامات یکجانبه حمیدتی مخالف هستند و آن را غیرقانونی می‌دانند حمیدتی این مزدوران را از طریق اریتره به لیبی اعزام می‌کند تا با افسران مخالف سودانی درگیر نشود.

منبع مذکور گفت:« ۳۵۰ نفر از نیروهای پشتیبانی سریع در حال حاضر در شهر سوا اریتره منتظر استقرار در لیبی هستند و البته حمیدتی یگان نخبه خود از میان نیروهای پشتیبانی سریع و نیروهای قبایل نزدیک به خود را که احتمالا به آنجا در اجرای برنامه خود برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری آتی در سودان نیاز دارد به سودان اعزام نمی‌کند».

قدرت نیروی دولت وفاق ملی لیبی با کمک‌های ترکیه در برابر نیروهای حفتر افزایش چشمگیری پیدا کرده به گونه‌ای که طی مقطع اخیر حملات پهپادی علیه نیروهای حفتر شدت گرفته و خطوط امداد رسانی به این نیروها قطع و کاروان‌های مسلحی که از مرکز لیبی به سمت مناطق درگیری در جنوب طرابلس اعزام می شوند هدف گرفته می‌شوند.

از همین رو برخی نیروهای پشتیبانی سریع سودان با کودتا علیه حمیدتی به شورشیانی ملحق شده اند که علیه حکومت سوادن مبارزه می‌کنند.

در حال حاضر صدها نفر از نیروهای پشتیبانی سریع سودان در «سرت» مستقر هستند تا به جبهه ابوجرین ملحق شوند حفتر و طرفداران خارجی خود به دنبال تسلط بر شهرک ابوغرین و نزدیک شدن به مصراته هستند.

نیروهای پشتیبانی سریع سودان همچنین در منطقه هلال نفتی برای حفاظت از نیروگاه‌های نفت مستقر هستند و صدها نفر آنها هم در جبهه‌های جنوب طرابلس هستند.

بر اساس گزارش‌ها خلیفه حفتر برای تقویت صفوف نیروهای خود مزدورانی از سودان، چاد، سوریه و حتی اروپا به خدمت گرفته است.

۱۳۹۹/۲/۲۷

اخبار مرتبط