جزئیات سرقت ارتش آمریكا از بانك تجاری سوریه

عکس خبري -جزئيات سرقت ارتش آمريکا از بانک تجاري سوريه

واحدهایی از ارتش دولت اشغالگر آمریكا یكی از بانك‌های دولتی سوریه را در شهر الحسكه به تصرف خود در آورده و آن را غارت كرده‌اند.

به گزارش نما، پایگاه عبری زبان ناتسوه نت در گزارشی خبر داد ، با وجود آن که دولت آمریکا اعلام کرده است که مناطق مرزی سوریه و ترکیه را ترک کرده است، اما واحدهایی از ارتش آمریکا شعبه بانک تجاری سوریه را در استان الحسکه را به تصرف خویش در آوردند.

به نوشته این پایگاه عبری زبان ، این بانک که بزرگترین بانک تجاری دولتی سوریه است ، به دلیل مشارکت در فعالیت های صادرات نفت این کشور از سال 2011 در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفته بود.

در این تهاجم که با مشارکت نیروهای سوریه دموکراتیک (واحدهای نظامی کُرد مورد حمایت آمریکا) انجام شد، ساختمان بانک در منطقه الجوهرین واقع در ورودی محله الزهور حسکه به تصرف نیروهای مهاجم قرار گرفت.

ناتسوه نت در ادامه گزارش خود از احتمال وجود مقادیر قابل توجهی از ارزهای حاصل از صدور نفت در ساختمان این بانک سخن گفت و افزود همچنین ساختمان بانک در کنار زندان بزرگی قرار دارد که برخی از سرکردگان داعش در آن نگهداری می شدند.

مهم تر این که این اولین باری نیست که ساختمان بانک مورد تهاجم قرار گرفته بلکه پیش از این نیز در سال 2016 نیروهای آمریکایی به همراه نیروهای سوریه دموکراتیک آن را به تصرف خویش در آورده بودند اما بعد از مدتی اجازه فعالیت عادی به آن داده شده بود.

همزمانی این تهاجم با انتشار اخباری درباره برنامه های مشترک سوریه و روسیه جهت بازپس گیری برخی از مناطق نفت خیز از یک سو و ادعاهای جیمز جفری نماینده ویژه امور سوریه درباره تلاش برای جلوگیری از دستیابی دولت بشار اسد به درآمدهای نفتی اش امری سئوال برانگیز می نماید.

این سایت عبری زبان همچنین یاد آور شد این تهاجم با استقرار دو ناوهواپیمابر آمریکایی در مقابل سواحل سوریه و حضور500 تفنگدار آمریکایی در شرق کشور همزمان شده است.

گفتنی است شهر الحسکه جزو شهرهایی است که در حال حاضر در تصرف نیروهای کرد سوری قرار دارد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۲/۲۷

اخبار مرتبط