افزایش شدید مبتلایان به كرونا در ۳ ایالت آمریكا پس از بازگشایی اقتصادی

عکس خبري -افزايش شديد مبتلايان به کرونا در ? ايالت آمريکا پس از بازگشايي اقتصادي

تگزاس، كارولینای شمالی و آریزونا از جمله ایالاتی هستند كه شمار مبتلایان كرونا در آن‌ها پس از لغو محدودیت‌ها به شدت افزایش یافته است.


به گزارش نما، تگزاس، کارولینای شمالی و آریزونا از جمله ایالاتی هستند که شمار مبتلایان کرونا در آن‌ها پس از لغو محدودیت‌ها و بازگشایی کسب و کار‌ها به شدت افزایش یافته است.

اخبار بین الملل​-با گزارش ۱۸۰۱ مورد ابتلا به کرونا در تگزاس، این ایالت آمریکا رکورد بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در یک روز پس از بازگشایی کسب و کار‌ها ثبت کرده است. کارولینای شمالی نیز ۸۵۳ مورد ابتلا و آریزونا ۴۶۲ مورد ابتلا به کرونا را در یک روز گزارش کرده اند.

داده‌های جدید نشان می‌دهد میانگین مبتلایان به کرونا در این سه ایالت از زمان لغو محدودیت‌ها و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی رو به افزایش بوده است و خطر شیوع مجدد بیماری را نشان می‌دهد.

ایالت‌های تگزاس و آریزونا در بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا، تعجیل کردند. در این ایالت‌های اجازه فعالیت برای رستوران‌ها و آرایشگاه‌ها نیز صادر شد. هر چند در خصوص رعایت نکات بهداشتی و ایمنی به آن‌ها هشدار داده شده بود، بازگشایی مشاغل موجب تشدید بیماری در این ایالت‌های شده است. در ایالت کارولینای شمالی به رغم صدور اجازه فعالیت خرده فروش‌ها با رعایت نکات ضروری، شمار مبتلایان رو به افزایش بوده است. این امر نشان می‌دهد شرایط فاجعه بار شیوع ویروس کرونا در این ایالت‌ها همچنان ادامه دارد و کنترل نشده است.

تگزاس و آریزونا هر دو از سوی فرمانداران جمهوری خواه اداره می‌شوند. آن‌ها به تبعیت از دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی اقدام کردند که این امر به افزایش شمار مبتلایان منجر شده است.

مقامات بهداشت و درمان آمریکا گفته اند در صورت ادامه این روند، با آزمایش‌های بیشتر شاهد افزایش شمار مبتلایان در ایالت‌های آمریکا خواهند بود.

همه ایالت‌های آمریکا در حال بازگشایی هستند ولی شمار مبتلایان کرونا در همه ایالت‌ها افزایش نیافته است که دلیل این امر بازگشایی مرحله به مرحله در آنجاست. ایالت‌های جورجیا و فلوریدا از نخستین ایالت‌هایی هستند که نسبت به بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی اقدام کردند و اقدامات گام به گام در آنجا مانع از افزایش شمار مبتلایان کووید-۱۹ شد. این در حالی است که لغو محدودیت‌ها در ایالت‌های تگزاس، کارولینای شمالی، و آریزونا با سرعت بیشتری اجرایی شد.

ویروس کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر را در آمریکا مبتلا کرده است که از این میان بیش از ۹۳ هزار نفر جان باخته اند.

۱۳۹۹/۲/۳۱

اخبار مرتبط