تعزیرات به گرانفروشی‌ در بازار «حبوبات» و «موبایل» ورود می‌كند

عکس خبري -تعزيرات به گرانفروشي‌ در بازار «حبوبات» و «موبايل» ورود مي‌کند

اسفنانی گفت: ما ورودمان به این صورت است كه تا زمانی كه قیمت جدیدی از سوی سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار اعلام نشده باشد، استنادمان به قیمت اعلامی قبلی است و ما هر نوع فروشی بالاتر از آن را گرانفروشی تلقی كرده و طبیعتا ورود می‌كنیم، پرونده تشكیل و بعد از رسیدگی، حكم صادر می‌شود.

به گزارش نما ،محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات استان تهران در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون گرانی‌های اخیر در بازار حبوبات و اقلام خوراکی اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها تابع یک سری مقررات است. یعنی اگر سازمان حمایت برای کالا‌های غیر اساسی و ستاد تنظیم بازار برای کالا‌های اساسی قیمتی را اعلام کردند، هر نوع افزایش قیمت بدون اجازه اینها، غیر قانونی است و طبیعتا مشمول مجازات تعزیری خواهد بود.

وی افزود: در روز‌های اخیر در بازار حبوبات و برخی اقلام دیگر، ما شاهد گرانی و افزایش قیمت هستیم. مسئولین مربوطه، ستاد تنظیم بازار و خصوصا سازمان حمایت این افزایش قیمت در بازار را متاثر از عواملی می‌دانند که در حال بررسی آن عوامل هستند تا نتیجه را اعلام کنند که با لحاظ عواملی که در قیمت تاثیر گذار بوده، آیا این قیمت متعارف و قانونی است یا خیر.

*سازمان تعزیرات ورود می‌کند

اسفنانی از ورود سازمان تعزیرات به گرانی‌های اخیر خبر داد و گفت: ما ورودمان به این صورت است که تا زمانی که قیمت جدیدی از سوی سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار اعلام نشده باشد، استنادمان به قیمت اعلامی قبلی است و ما هر نوع فروشی بالاتر از آن را گرانفروشی تلقی کرده و طبیعتا ورود می‌کنیم، پرونده تشکیل و بعد از رسیدگی، حکم صادر می‌شود.


*افزایش قیمت موبایل غیرقانونی و گرانفروشی است

وی درباره گرانی‌های اخیر بازار موبایل و تبلت نیز اظهار داشت: باید حتما افزایش قیمت به صورت قانونی باشد و اگر آنچه که در انبار‌ها و از خرید‌های قبل آن‌ها موجود بوده را بخواهند با قیمت جدید بفروشند، قطعا تخلف و گرانفروشی است و سازمان تعزیرات ورود و برخورد می‌کند.

گفتنی است؛ در روز‌های اخیر بازار حبوبات با افزایش بیش از ۳ برابری قیمت‌ها مواجه بود. این درحالی است که هنوز ستاد تنظیم بازار قیمت‌های جدید را تایید نکرده و قیمت‌ها بدون مجوز رسمی بالا رفته اند.

۱۳۹۹/۲/۳۱

اخبار مرتبط