حسین انواری در گفتگو با نما:

میرسلیم برای اداره مجلس تراز گام دوم انقلاب اسلامی اصلح است

عکس خبري -ميرسليم براي اداره مجلس تراز گام دوم انقلاب اسلامي اصلح است

نظر حزب مؤتلفه اسلامی این است كه مهندس میرسلیم نسبت به بقیه نامزدها برای اداره مجلس شورای اسلامی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی اصلح است.


عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با نما با بیان اینکه مجلسی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی باید مدیریت منسجم، کارآمد، انقلابی و فعال داشته باشد، گفت: رئیس مجلس واقعیت‌های داخل و خارج کشور را به‌خوبی بشناسد؛ ضوابط و حدود شرعی را رعایت کند؛ به بحث دشمن‌شناسی به‌خوبی ورود داشته باشد؛ شجاعانه عمل کند؛ نگاه جامعی به تهدیدها و فرصت‌های کشور داشته باشد؛ از تجربیات گذشتگان به‌خوبی استفاده کند و روحیه امیدوارانه در مواجهه با حوادث داشته باشد.
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با بیان اینکهرئیس مجلس باید به‌گونه‌ای از توانمندی فکری و عملی برخوردار باشد که بتواند مجموعه نمایندگان را که هر کدام از استقلال رأی و نظر برخوردارند آگاهانه و مقتدرانه مدیریت کند گفت: رئیس مجلس در اداره نمایندگان که مانند او یک حق رأی دارند باید انسجام و همبستگی گروهی ایجاد کند و از ظرفیت و تجربیات هر یک از نمایندگان در انجام وظایف نمایندگی به‌خوبی استفاده کند.
وی افزود: رئیس مجلس باید بدون اینکه احساسات و منافع شخصی، گروهی و حزبی او بر مدیریت مجلس تأثیر بگذارد در اداره مجلس و هماهنگی نمایندگان تلاش کند، در غیر این صورت دچار انفعال در اداره مجلس خواهد شد.
انواری با تاکید بر اینکه رئیس و هیئت رئیسه مجلس باید به‌گونه‌ای مجلس را مدیریت کنند که قوه مجریه بتواند در چهارچوب قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به‌درستی عمل کند، گفت: مجلسی که بتواند در امور کشور اظهار نظر و بر آنها نظارت کند و از وزیر سئوال و او را استیضاح کند در مبارزه با و حل مشکلات کشور اعم از رانت، فساد و بازی‌های سیاسی می‌تواند موفق عمل کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شرایطی تشکیل می‌شود که بایستی وارد گام دوم انقلاب اسلامی شویم. بنابراین وظایف این مجلس سنگین‌تر از مجالس گذشته است.
وی افزود: احزاب در عین حال که می‌توانند هدایتگر باشند و روی مشکلات و معضلات مردم و راهکارهای آنها کار کارشناسی می‌کنند و نتیجه آنها را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند، می‌توانند بر کار نمایندگان مجلس نظارت کنند و جلوی انحرافاتی را که ممکن است ایجاد شود بگیرند.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در مورد مدیریت مجلس شورای اسلامی در حزب مؤتلفه اسلامی همه شاخص‌ها را بررسی کردیم و با توجه به نکاتی که مقام معظم رهبری بر آنها تأکید می‌کنند و از مجلس انتظار دارند و همچنین هدایت‌هایی که حضرت امام(ره) در گذشته داشتند، به نظر ما این ویژگی‌ها در شخص مهندس میرسلیم تبلور کرده است. سابقه اجرایی ایشان در سمت‌های مختلف، شکل کار متعهدانه ایشان از گذشته تا الان و توانمندی‌های ایشان و دارا بودن اطلاعات، آگاهی و علم لازم برای اداره مجلس همگی نشان می‌دهند مهندس میرسلیم از ویژگی‌های ممتازی برای ریاست مجلس برخوردار است.
انواری با بیان اینکه پیشنهاد حزب مؤتلفه اسلامی برای ریاست مجلس شورای اسلامی میرسلیم است گفت: نظر حزب مؤتلفه اسلامی این است که مهندس میرسلیم نسبت به بقیه نامزدها برای اداره مجلس شورای اسلامی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی اصلح است.

۱۳۹۹/۳/۵

اخبار مرتبط