تایوان به دنبال خرید موشك از آمریكا

عکس خبري -تايوان به دنبال خريد موشک از آمريکا

وزارت دفاع تایوان اعلام كرد این دولت‌شهر در تلاش برای مدرن‌سازی ارتش خود، قصد دارد موشك‌های زمینی ضد كشتی هارپون ساخت بویینگ بخرد. این خرید از آمریكا انجام شده و اقدامی برای مقابله با تهدیدهای فزاینده

به گزارش نما، چانگ چه پینگ، معاون وزیر دفاع تایوان هنگام پاسخ به سؤالات مطروحه در پارلمان، تأیید کرد که این دولت‌شهر در صدد است از ایالات متحده موشک‌های هارپون بخرد و آن‌ها را به عنوان موشک کروز دفاع ساحلی به کار گیرد.
وی افزود: اگر ایالات متحده با فروش موشک‌های هارپون موافقت کند، تایوان آن‌ها را در ۲۰۲۳ تحویل خواهد گرفت.تایوان با وجود تمرینات منظم نیروی هوایی و دریایی ارتش چین، که آن‌ها را اقدامات تهدیدآمیز تلقی می‌کند، در حال تقویت نیروی دفاعی خود است.

در حالی که نیروی ارتش تایوان به خوبی آموزش دیده و از تجهیزات خوبی برخوردار است که اکثراً ساخت آمریکا هستند، ارتش چین به لحاظ تعداد نیروها برتری دارد و در حال اضافه کردن تجهیزات پیشرفته‌ای مانند جنگنده‌های مخفی به آن است.

دولت آمریکا هفته گذشته به کنگره از فروش احتمالی اژدرهای پیشرفته به تایوان، به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار خبر داد؛ خبری که همین حالا نیز روابط بین واشینگتن و پکن را تضعیف کرده است.
منبع: ایسنا

۱۳۹۹/۳/۱۰

اخبار مرتبط