محمد كریمی در گفتگو با نما:

مازندران قطب كشاورزی كشور است

عکس خبري - مازندران قطب کشاورزي کشور است

مازندران قطب كشاورزی كشور است و می‌تواند گل و گیاه خیلی از كشورها را تأمین كند.



محمد کریمی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان مازندران در باره ظرفیت استان در تحقق شعار سال 1399 (جهش تولید) به خبرنگار نما گفت: اقتصاد ایران برای رفع مشکلات تولید داخلی نیازمند اصلاحات اساسی در چهار محور بانکی، ارزی، مالیاتی و خصوصی‌سازی است. در عین حال ما به مسئولینی نیاز داریم که به اوضاع جنگ اقتصادی واقف و معتقد باشند و باور داشته باشند تنها راه نجات کشور اعتماد به ظرفیت‌های بی‌نظیر و نیروهای داخلی است.
وی خاطرنشان کرد: در طول سالیان گذشته تولید در ایران همواره با چالش‌ها و موانع زیادی روبرو بوده است، به‌طوری که ضعف‌های فراوانی در قوانین و مقررات و رویه‌های اداری دیده می‌شود تا تولید را با ریسک زیادی مواجه کند. برای حرکت در مسیر جهش تولید باید این چالش‌ها را شناسایی و برطرف کرد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان مازندران اشاره کرد: طی سال‌های گذشته بعد از توجه دادن رهبر انقلاب به امر تولید ملی قوانین متعددی برای بهبود کسب و کار در ایران وضع شده است، اما بسیاری از آنها یا اجرا نشده‌ یا اجرا شده، اما اثربخش نبوده‌ یا اثر کمتری داشته‌اند.
وی در خصوص ظرفیت‌های استان مازندران در تحقق جهش تولید گفت: این استان در عرصه‌های مختلف صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، شیلات، پرورش دام و طیور، جنگل‌ها و منابع طبیعی، گل و گیاه، صنایع دستی و گردشگری و زیرمجموعه‌های آنها ظرفیت‌های فراوانی در جهش تولید دارد.
کریمی اشاره کرد: با اقتصاد دریامحور در مازندران می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم و صید صنعتی یکی از محورهای قابل توجه در اقتصاد دریامحور است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع در حوزه گردشگری گفت: راه‌اندازی اسکله‌های تفریحی ـ گردشی از سوی سازمان بنادر می‌تواند جهش بزرگی در اقتصاد دریامحور و گردشگری ایجاد کند.
این دبیر حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: کشاورزی مدرن به‌جای کشاورزی سنتی استان مازندران را به دستاوردهای بسیار خوبی در این عرصه خواهد رساند.
وی اشاره کرد: مازندران قطب کشاورزی کشور است و می‌تواند گل و گیاه خیلی از کشورها را تأمین کند.
کریمی در پایان مطرح ساخت: استان ما می‌تواند در گردشگری و پرورش دام و طیور بسیار نقش‌آفرین باشد و در صید ماهی و اقتصاد دریامحور حرف اول را بزند.

۱۳۹۹/۳/۱۰

اخبار مرتبط