نرگس قدیری در گفتگو با نما:

در مجلس دهم شاهد تهاجم به حقوق زنان و خانواده بودیم/ چشم‌انداز دولت و مجلس در حوزه زنان اسناد غربی بود نه ملی

عکس خبري -در مجلس دهم شاهد تهاجم به حقوق زنان و خانواده بوديم/ چشم‌انداز دولت و مجلس در حوزه زنان اسناد غربي بود نه ملي

نرگس قدیری گفت: بیشتر مسائل حوزه زنان كه در مجلس دهم روی آنها مانور داده می‌شد رفتن زنان به استادیوم و كنسرت و حركت‌هایی در جهت مقابله با حجاب و اقداماتی برای پیاده كردن سند 2030 در ایران بود.

نرگس قدیری، مدیر بخش بانوان حزب مؤتلفه اسلامی در باره اولویت‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خبرنگار نما گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در پیامشان به مجلس یازدهم فرمودند اولویت‌های این مجلس اقتصادی و فرهنگی است. طبق فرمایش حضرت آقا حل مشکل معیشت مردم و برقراری عدالت باید در دستور کار مجلس یازدهم باشد.
وی در ادامه افزود: برای تعمیم این مباحث به حوزه زنان، واقعاً در مجلس دهم حرکت جدی برای بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی زنان، به‌طور خاص از سوی فراکسیون زنان مجلس دهم شاهد نبودیم.
مدیر بخش بانوان حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: در دوره‌های گذشته نظیر مجالس هفتم، هشتم و نهم شاهد بودیم فعالیت‌های خوبی از طرف فراکسیون زنان مجلس در باره ارث، دیه و اشتغال زنان انجام شد که بعضاً به نتایج خوبی رسید، اما در مجلس دهم دنبال نشد.
وی ابراز امیدواری کرد: در مجلس یازدهم مشکلات حوزه زنان بررسی شود.
قدیری اشاره کرد: بیشتر مسائل حوزه زنان که در مجلس دهم روی آنها مانور داده می‌شد رفتن زنان به استادیوم و کنسرت و حرکت‌هایی در جهت مقابله با حجاب و اقداماتی برای پیاده کردن سند 2030 در ایران بود.
وی در ادامه تصریح کرد: در مجلس دهم بیشتر شاهد تهاجم به حقوق زنان و خانواده بودیم.
مدیر بخش بانوان حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: نیاز جدی زنان جامعه ما که باید در مجلس یازدهم به آنها پرداخته شود، رسیدگی به معیشت و اشتغال زنان و حل مشکلات زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و زنانی که دچار مشکلات و معضلاتی هستند و مرخصی زایمان و سایر نیازهای جدی زنان ماست. در این باره باید قوانینی وضع شود و نظارت بر اجرای قوانین صورت بگیرد.
وی ابراز امیدواری کرد: مجلس یازدهم بتواند معضلات جامعه زنان را حل کند و پیگیر نظارت بر اجرای قوانین خوبی باشد که در مجالس هفتم، هشتم و نهم تصویب شدند یا در شرف تصویب بودند که لازم است تصویب آنها در مجلس یازدهم پیگیری شود.
قدیری در پایان به جای خالی مرحومه دکتر فاطمه رهبر، نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امید زیادی بود که با توجه به تخصص و تجربه ایشان پیگیری خیلی بهتری در بحث حقوق زنان صورت بگیرد. مرحومه رهبر رئیس فراکسیون زنان در دوره‌های قبلی مجلس بود که آن فراکسیون‌ها دستاوردهای خیلی خوبی برای زنان داشتند.

۱۳۹۹/۳/۱۱

اخبار مرتبط