توصیه امام روند انتخاب رهبری را تسریع كرد

عکس خبري -توصيه امام روند انتخاب رهبري را تسريع کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر چند مجلس خبرگان رهبری فردی شایسته‌تر از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سراغ نداشت، اما توصیه امام خمینی (ره) روند تصمیم‌گیری را تسریع كرد.

به گزارش نما، آیت الله «محسن مجتهد شبستری» عضو مجلس خبرگان رهبری در آیین رونمایی از کتاب «سند انتخاب» که توسط «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» منتشر شده است، در خصوص مسئله ولایت فقیه اظهار داشت: مسئله ولایت فقیه پیش از حضرت امام خمینی (ره) مطرح شده بود، اما شرایط برای حضور، ولی فقیه و تشکیل حکومت اسلامی صورت نگرفت. یکی از ویژگی‌های مهم رهبری در حکومت اسلامی این است که فتنه را خاموش و فتنه‌گران را نصیحت و مجازات می‌کند.

وی در ادامه گفت: روز سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به من اطلاع دادند که صبح ۱۴ خرداد برای تعیین جانشینی حضرت امام جلسه‌ای برگزار خواهد شد. بعد از قرائت وصیت‌نامه و قبول رسمی استعفانامه آیت‌الله منتظری مسئله شورایی بودن رهبری و فردی بودن آن مطرح شد که در آن جلسه شورایی بودن پذیرفته نشد. بعد از طرح مسئله فردی اشخاصی برای مسئله رهبری پیشنهاد شد که سرانجام نام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شد.

مجتهد شبستری در ادامه افزود: جمله‌ای از امام راحل گفته شد که ایشان فرموده بودند، با وجود آقای خامنه‌ای نباید نگران باشید، ایشان شایستگی رهبری را دارد. در جلسه خبرگان نیز در آن روز بهتر از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سراغ نداشت و توصیه امام راحل روند تصمیم‌گیری را تسریع کرد.

عضو مجلس خبرگان در خصوص انتخاب امام خامنه‌ای عنوان کرد: انتخاب ایشان همه نقشه معاندان را نقش بر آب کرد چرا که آن‌ها منتظر ارتحال امام بودند تا سیاست براندازی خود را عملی کنند. اما این انتخاب شایسته و به موقع سبب شد تا انقلاب اسلامی ایران از خطرات بسیاری مصون بماند.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه گفت: در پنج دوره مجلس خبرگان نه‌تنها نقطه ضعفی از رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ندیدیم که شاهد آن هستیم که نفوذ و توسعه انقلاب و عملی شدن سیاست بازدارندگی ایشان در مقابل دشمنان مرهون مدیریت ایشان است. توجه به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سیاست خارجی می‌تواند جایگاه ایران اسلامی را در سطح بین‌المللی بالاتر ببرد.

وی در پایان بیان داشت: کتاب «سند انتخاب» نسبت به آثار مشابه که قبلا منتشر شده اثر جامعی است که همه مطالب آن بر اساس اسناد متقن گردآوری و تدوین شده است که باید مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.

۱۳۹۹/۳/۱۲

اخبار مرتبط