3 كاربرد عجیب و جالب هلی شات كه نمی دانستید!

عکس خبري -3 کاربرد عجيب و جالب هلي شات که نمي دانستيد!

شاید شما هم از دسته افرادی هستید كه با دیدن هلی شات تنها به یاد فیلم برداری و تصویر برداری از مراسم عروسی و تفریح می افتید. حقیقت این است كه كاربرد هلی شات ها تنها به این گزینه ها محدود نمی شود بلكه این پرنده های آهنی در بسیاری از قسمت های زندگی بشر، نقش پررنگی دارند كه احتمالا اگر تعدادی از آن ها را متوجه شوید، نگاهتان نسبت به این پرنده های آهنی عوض می شود.



به گزارش نما، در این مقاله قصد داریم 3 مورد از کاربردهای جالب کوادکوپترها را توضیح بدهیم که شاید کمتر کسی از آن مطلع باشد اما قبل از آن شاید نیاز باشد نگاهمان را نسبت به هلی شات ها کامل کنیم.
استفاده از انواع هلی شات در موقعیت های مختلف با اهداف گوناگون

هلی شات ها مدل های مختلفی دارند که قطعا نمونه های مختلفی از آن ها را دیده اید. شاید در مترو هلی کوپترهای ارزان قیمت را دیده باشید که دست فروشان برای فروش آن ها در تبلیغاتشان از عبارت "سرگرمی ارزان" استفاده می کنند. همین هلی کوپترهای ساده نمونه ای از هلی شات ها هستند. البته که باید بدانید "هلی شات" نامی است که بر زبان ها افتاده و در حقیقت نمیتوان به یک کوادکوپتر بدون دوربین، "هلی شات" گفت.

اما منظور کلی ما از هلی شات یا کوادکوپتر همان پرنده های فلزی یا پلاستیکی هستند.

به صورت کلی کوادکوپترها به سه دسته اصلی مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای تقسیم می شوند که دقیقا با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هر دسته، از هرکدام این محصولات در موقعیت های متفاوت استفاده می شود. معمولا از کوادکوپترهای مبتدی به عنوان اسباب بازی هم رده با ماشین کنترلی استفاده می شود اما کاربرد نمونه های نیمه حرفه ای و حرفه ای، کاملا متفاوت تر است. در ادامه به بررسی اولین کاربرد جالب و عجیب هلی شات ها می پردازیم.

1-کوادکوپترها در نقش ناجی صدها انسان!

فکرش را می کردید که کوادکوپترها می توانند به عنوان یک کارشناس به بررسی بدنه هواپیما بپردازند؟ شاید عجیب باشد اما واقعیست. زمانی که هواپیما بعد از پرواز، فرود می آید لازم است تا برای پرواز بعدی آماده شود و از نظر فنی و موارد دیگر کاملا بررسی شده باشد. قطعا برای بررسی صحت عملکرد قسمت های فنی، کارشناسان مختلفی دست به کار خواهند شد اما برای مشاهده وضعیت ظاهری قسمت های مختلف هواپیما می توان از پرنده های معروف استفاده کرد.

تصاویر بسیار باکیفیتی که به واسطه کوادکوپتر ها از بدنه هواپیما ثبت و ضبط می شود، به کارشناسان کمک می کند تا با سرعت بالاتری نسبت به وضعیت بدنه هواپیما آگاهی کسب کنند و نیازی به حضور افراد زیادی نباشد!



81
2-سمپاشی به کمک کوادکوپترها و انجام دیگر امور صنعت کشاورزی

شاید در مثال، به این فکر کردید که دوربین کوادکوپترها، قسمت اعظمی از کارهای انسان ها را انجام می دهند اما حقیقت این است که پرواز آن ها مهم ترین رکنی است که شرایط را بهتر می کند. به طور مثال در صنعت کشاورزی هم می توان از هلی شات ها استفاده کرد و به واسطه آن ها اموری نظیر سمپاشی را به شیوه ای ساده تر انجام داد.

قطعا در همین صنعت نیز به واسطه دوربین های کوادکوپترها می توان کارهای متفاوت دیگری انجام داد. به طور مثال آفت شناسی، زمین شناسی و مطلع شدن از نحوه رشد گیاهان و درختان نیز از دیگر کارهایی است که به کمک کوادکوپترها انجام می شوند. قطعا قدرت موتور کوادکوپتر در انجام چنین اموری بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که در چنین مواقعی باید از کوادکوپترهای حرفه ای استفاده کرد.

82

3-استفاده از هلی شات ها برای مواقعی که انسان ها به تنهایی کافی نیستند!

احتمالا در فیلم های سینمایی زیاد دیده اید که برخی مواقع از سگ های تربیت شده برای پیدا کردن یک محموله در یک موقعیت مکانی خاص استفاده می شود اما در یک لحظه سگ تربیت شده به قسمت دیگری می رود که شاید از چشم پلیس ها دور مانده باشد! معمولا بهترین عملکرد سگ های پلیس در قسمتی است که انسان ها نمی توانند به یک مکان بروند!

دقیقا این شرایط برای کوادکوپترها هم پیش می آید. تصویر کنید یک زلزله یا سیل، محدوده خاصی را ویران کرده و خسارات زیادی ایجاد کرده است. قطعا قسمت هایی از آن منطقه به شکلی خراب شده که شاید امکان تردد برای هیچ انسانی وجود نداشته باشد. استفاده از یک هلی شات با دوربین با کیفیت در چنین مواقعی به سادگی افراد را مطلع می سازد که آیا کسی نیاز به کمک دارد یانه!

پس بار دیگر هم می بینیم که کوادکوپترها می توانند در نقش ناجی باشند! البته این کاربرد کوادکوپترها در موقعیت های مختلف، شرایط را برای انسان ها بهتر می کند. تصویر کنید بیشتر معادن، مسیرهای خطرناکی دارند و انتخاب مسیر ساده تر، کاریست که بدون تصویربرداری با کوادکوپترها ممکن نیست.

جمع بندی کلی:

قطعا کاربردهای کوادکوپترها به این موارد محدود نخواهد شد. هلی شات ها در عملیات نقشه برداری، عملیات امداد و نجات، تصویربرداری هوایی، حراست و نگهبانی، حمل بسته و موارد دیگر نیز استفاده می شود اما این 3 مورد که در مقاله ذکر کردیم، از مهم ترین و جالب ترین کاربردهای هلی شات ها بود. هر چند که هنوز هم بیشترین طرفداران هلی شات ها کسانی هستند که از این پرنده های فلزی و پلاستیگی برای تفریح و سرگرمی استفاده می کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید پیشنهاد می کنیم حتما به سایت پریماتوی سر بزنید.


۱۳۹۹/۳/۱۷

اخبار مرتبط