مقایسه‌ مسی و رونالدو با قدیمی‌ها ممكن نیست

عکس خبري -مقايسه‌ مسي و رونالدو با قديمي‌ها ممکن نيست

مهاجم سال‌های دور تیم ملی فوتبال هلند تصور می كند مقایسه فوق‌ستاره‌های كنونی با بزرگان دهه‌های گذشته، غیرممكن است.

به گزارش نما، یکی از کارهای که رسانه‌ها معمولا انجام می دهند، مقایسه ستاره‌های کنونی با فوتبالیست های بزرگ دهه‌های گذشته است.

بارها اتفاق افتاده که از بازیکن و مربی، رسانه‌ای خواسته کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را با بزرگان گذشته مثل پله، مارادونا، بکن باوئر یا کرایوف مقایسه کنند اما خیلی‌ها از انجام این کار خودداری کرده‌اند چرا که معتقدند چنین کاری، منطقی و اصولی نیست.

ویم کیفت، ‌نوک حمله سال‌های 1981 تا 1993 تیم ملی هلند ، از جمله چهره‌های است که اینگونه فکر می کند. به باور این چهره بازنشسته، نباید بازیکنان عصر کنونی را با چهره های قدیمی قیاس کرد.

کیفت در این مورد به روزنامه دتلگراف، چاپ آمستردام گفت: در دهه 80 بهترین فوتبالیست‌های جهان در رقابت های سری آ ایتالیا حضور داشتند و کارکردن در آنجا سخت بود. شکل بازی‌ها در ایتالیا کاملا دفاعی بود. تیم ‌ها خشن بودند و چیزی به اسم ویدیو چک هم وجود نداشت. بازی‌ها فقط با 2 دوربین پخش می شدند. در این حال فورواردها کار بسیار سخت و سنگینی داشتند و اغلب هم مورد خشونت واقع می شدند.

وی افزود: در حالیکه اکنون در فوتبال مدرن، حمایت بهتری از بزرگانی مثل مسی و رونالدو می شود. پس این که این دو چهره را با قدیمی‌ها مقایسه کنیم،‌ امری غیرممکن است.

پیشکسوت 57 ساله که در دوران فوتبالش برای آژاکس آمستردام، پیزا،‌تورینو، آیندهوون و بوردو بازی کرد افزود:‌در آن سال‌ها چهره‌ای مثل مارادونا در ناپولی، زندگی نامنظمی راه انداخته بود و استعدادش را هدر می داد. او از این که چطور بدنش را حفظ کند و از نظر تغذیه خود را مورد حمایت صحیح قرار دهد، غافل بود. در حالیکه اکنون می بینیم مسی و رونالدو چطور از خود مراقبت دقیق می کنند. چهره‌های مثل مارادونا،‌روماریو، رونالدو نازاریو یا رونالدینیو اسیر بی‌نظمی بودند اما مسی و رونالدو اینگونه نیستند.

منبع: فارس

۱۳۹۹/۳/۱۹

اخبار مرتبط