قربانی: به قول پروین كمیته فنی یعنی كشك/درست نیست خودمان را به هر مقامی بفروشیم

عکس خبري -قرباني: به قول پروين کميته فني يعني کشک/درست نيست خودمان را به هر مقامي بفروشيم

پیشكسوت فوتبال ایران گفت: در فوتبال ایران كمیته فنی كشك است و هیچ نقشی ندارد.

به گزارش نما، پیروز قربانی در خصوص نقش کمیته فنی در فوتبال ایران اظهار داشت: طبق فرمایش علی پروین کمیته فنی یعنی کشک. هیچ سیستم و قانونی برای انتخاب اعضای کمیته فنی وجود ندارد و شرح وظایف خاصی برای آنها وجود ندارد. در 10-20 سال اخیر هیچ کمیته فنی تاثیرگذاری در فوتبال ایران وجود نداشته است. یکسری از آدم‌ها قابل احترام هستند ولی اکثرا کمیته فنی‌ها از اعضایی تشکیل شده که 30 سال از فوتبال دور بودند. فقط صرف آن است که پیشکسوت جایی بودند.

وی افزود: کمیته فنی در انتخاب مربیان هیچ نقشی ندارد شاید فقط نقش مشاوری برای مدیرعاملی را داشته باشد. اکثرا سرمربیانی که انتخاب می‌شوند در جبهه مقابل این کمیته‌ها قرار می‌گیرند. حق با سرمربی است. شاید از ریز جزییات تمرینات سرمربی،‌ سبک بازی و نوع بازیکنانی که او احتیاج دارد خبر نداشته باشد و فقط برای ابراز وجود جلسه‌ای می‌گذارند و نکاتی را به سرمربی می‌گوید. طبیعتا او جبهه می‌گیرد و می‌گویند یکسری آدم هستند که هیچ شناختی از سبک بازی من ندارند.

قربانی خاطرنشان کرد: یک انتقادی به اعضای کمیته‌های فنی دارم، درست نیست آدم خودش را به هر پست و مقامی بفروشد چون انتخاب مدیرعامل هستند باید در جهت اهداف هر چند غلط او حرکت کنند.


پیشکسوت فوتبال در خصوص اینکه در فوتبال ایران چه کسانی نقش کمیته فنی را بازی می‌کنند، عنوان کرد: باید شرایط را بررسی کنیم، باید ببینیم چه کسی در آن مقطع تصمیم‌گیر است، شاید در آن مقطع شرایط مالی و محدودیت‌هایی داریم که آن می‌شود انتخاب شما. بعد از رفتن کی‌روش فوتبال ایران یک نظام قانونمند ندارد و هیچ زمانی تحقیق نکردیم که تماشاچیان چه سبکی را می‌پسندند و بر اساس آن سرمربی را انتخاب کنیم. کی‌روش در زمان خودش و در سبکش یکی از بهترین‌ها در دنیا بود. بعد یکسری گزینه‌ها را بررسی کردیم و به ویلموتس رسیدیم. سبکی که او برای تیم ملی در نظر گرفته بود و تیم ملی بازی می‌کرد با کی‌روش خیلی متفاوت بود. فقط بررسی کردیم به پولی که داریم و اینکه نحوه قراردادش به ما می‌خورد یا نه و بعد دست به انتخاب زدیم. نحوه انتخاب سرمربیان ما به این صورت شده است.

قربانی در رابطه با پیشنهاد ویلموتس از سوی وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال،‌ گفت: در روانشناسی بحثی داریم به عنوان دایره شناسایی‌ها. آدمی در یک زمینه مهارت دارد و در خیلی زمینه‌ها مهارت ندارد و وقتی می‌تواند موفق باشد که در دایره مهارت‌های خود حرکت کند. هیچ کدام‌مان در بحث مدیریت این مهارت را نداریم و تخصصی نداریم و پیشنهاد می‌دهیم. متاسفم برای آن عده که می‌دانند یک آدم غیرمتخصص پیشنهاد می‌دهد و آن پیشنهاد را قبول می‌کند و می‌شود همان آشی که برای ورزش ما رخ داده است.نمی‌خواهم سیاه نمایی کنم و بگویم در همه زمینه‌های مدیریتی این مشکل را داریم.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از انتخاب سرمربیان به عهده کمیته فنی است، تاکید کرد: صفر درصد، نقش فرمالیته‌ای دارند. برای فریب افکار عمومی می‌گویند که کمیته فنی ما 10 گزینه را بررسی کرده است و یکی را انتخاب می‌کنیم. اصلا بیایید بگویید فلان دلال یک نفر را معرفی کرده و به پولی که داریم می‌خورد و ما او را انتخاب کردیم. من به قاطعیت می‌گویم کمیته فنی ما هیچ نقشی در فوتبال ما ندارد.

۱۳۹۹/۳/۱۹

اخبار مرتبط