تمجید تل‌آویو از برنامه فضایی ابوظبی

عکس خبري -تمجيد تل‌آويو از برنامه فضايي ابوظبي

یك رسانه غربی، تعریف و تمجید رژیم صهیونیستی از برنامه فضایی امارات عربی متحده را نشانه دیگری از گرم شدن روابط تل‌آویو با ابوظبی دانست.

به گزارش نما، در ادامه خبرهای مختلف از تلاش ابوظبی و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط و برقراری ارتباط رسمی دیپلماتیک، این بار تمجید رژیم صهیونیستی از برنامه فضایی امارات عربی متحده خبرساز شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) تصمیم دولت امارات برای آغاز اولین برنامه تحقیقاتی فضایی در بین کشورهای عربی را تبریک گفت.

وزارت خارجه این رژیم در صفحه توئیتر خود، ضمن آرزوی موفقیت برای این برنامه فضایی امارات، نوشت: «امیدواریم این گام، همکاری‌ها بین کشورهای منطقه [غرب آسیا] را تعمیق کند».

خبرگزاری فرانسه و دیگر رسانه‌های صهیونیستی از جمله «یدیعوت آحرونوت» و «تایمز اسرائیل» این تمجید تل‌آویو از برنامه فضایی ابوظبی را نشانه دیگری از گرم شدن روابط دو طرف و تلاش برای عادی‌سازی تماس‌ها دانستند.

طی یک ماه اخیر نیز دو فروند هواپیمای ترابری اماراتی با پرواز مستقیم به فلسطین اشغالی، در فرودگاه «بن گوریون» واقع در تل‌آویو فرود آمده‌اند.

امارات عربی متحده ماه قبل اعلام کرده بود که در ماه جولای، برنامه اعزام فضاپیما به مریخ را کلید می‌زند.

پیشتر خبرگزاری «یونیوز» به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بود، رژیم صهیونیستی و امارات بر سر افتتاح موقت سفارت این رژیم در دبی طی ماه‌های آینده به توافق رسیده‌اند.

پیش از آن نیز رسانه‌های صهیونیستی ادعا کرده بودند سه کشور عربی امارات، بحرین و احتمالاً کویت در بحبوحه شیوع کرونا، جهت تبادل تجربیات و تجهیزات پزشکی، با تل‌آویو ارتباط برقرار کرده‌اند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۳/۲۱

اخبار مرتبط