خریداری ۷۶۰ واحد مسكونی توسط یك نفر

عکس خبري -خريداري ??? واحد مسکوني توسط يک نفر

اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: چرا یك فرد باید ۷۶۰ واحد مسكونی خریداری كرده باشد و به دلیل نبود سیاست های نظارتی و مالیاتی به سودهای كلان برسد، این گونه افراد با قیمت گذاری افزایشی، عملا موجب گرانی مسكن نیز می شوند.

به گزارش نمابه نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی، با انتقاد از افزایش روز افزون قیمت مسکن در کشور، گفت: وضعیت کنونی بازار مسکن نتیجه عدم برنامه ریزی دولت برای تولید مسکن است، حتی دولت اقدام ویژه ای برای تعیین تکلیف پروژه کلان مسکن مهر صورت نداد.

وعده های دولت برای نوسازی بافت فرسوده محقق نشد
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از وعده های دولت نوسازی بافت فرسوده بود، قرار بود که دولت حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده تولید کند، اما متأسفانه این برنامه نیز عملیاتی نشد.

ضرورت ساماندهی و نظارت دقیق بر بازار مسکن
وی بر ضرورت ساماندهی و نظارت دقیق بر بازار مسکن تأکید کرد و گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی می توانند از طریق کدهای ملی میزان دارایی مردم در حوزه مسکن را شناسایی کنند، پس از آن می توان از افرادی که مازاد نیاز مسکن خریداری کردند، مالیات سنگین اخذ کرد، با این رویکرد، مالکان مساکن مجبور می شوند یا خانه ها را اجاره داده و یا به فروش برسانند.

چرا یک فرد باید ۷۶۰ واحد مسکونی خریداری کرده باشد؟
اسماعیلی ادامه داد: چرا یک فرد باید ۷۶۰ واحد مسکونی خریداری کرده باشد و به دلیل نبود سیاست های نظارتی و مالیاتی به سودهای کلان برسد، این گونه افراد با قیمت گذاری افزایشی، عملا موجب گرانی مسکن نیز می شوند.

وی تصریح کرد: به طور حتم با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه مسکن قیمت ملک در کشور کاهش خواهد یافت، از این رو این مسئله یکی از برنامه های اصولی و استراتژیک مجلس یازدهم خواهد بود.

۱۳۹۹/۳/۲۴

اخبار مرتبط