پیك اول كرونا در برخی استان‌ها عبور كرده است/ مراقبت مردم در خردادماه كاهش یافته است

عکس خبري - پيک اول کرونا در برخي استان‌ها عبور کرده است/ مراقبت مردم در خردادماه کاهش يافته است

رئیس‌جمهور گفت: مردم ما می‌دانند موضوع مواجه شدن با این ویروس در كشور ما یك موضوع بی‌سابقه در ۱۵۰ سال گذشته بوده است.

به گزارش نما، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مردم عزیز ما می‌دانند موضوع مواجه شدن با این ویروس در کشور ما یک موضوع بی سابقه در ۱۵۰ سال گذشته بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز در پیک اول کرونا هستیم، خاطر نشان کرد: بسیاری از استان‌ها که به پیک کرونا رسیدند از این دوران خارج شده‌اند. برخی استان‌ها الان در پیک هستند، پیش بینی می‌شود بقیه استان‌ها هم در نوبت باشند. استان خوزستان از این پیک عبور خواهد کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما در کشور ابتلای رمه‌ای یا گروهی نداشتیم که بگوئیم مثلاً ۶۰ درصد مردم گرفته‌اند و الان دیگر نگرانی داشته باشیم؛ نه ما در هیچ کجا چنین وضعیتی نداشتیم. مردم کشور ما در اردیبهشت مراعاتشان نسبت به این اپیدمی مطلوب بوده اما از اواسط خرداد این مراقبت از ۸۰ درصد به ۲۰ درصد هم رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه از وزارت صمت واسته شده ماسک ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهد، بیان داشت: ادارات باید به گونه‌ای خدمات دهند که اجتماع نباشد. کلاً در ماه فروردین و اردیبهشت تولیدات ما افزایش پیدا کرده است البته در برخی امور مثل گردشگری فرق می‌کند. این دو ماه نسبت به دو ماه اول پارسال تولیدات ما ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است و شرایط ارزی ما بهتر شده است.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

۱۳۹۹/۳/۲۴

اخبار مرتبط