سهمیه ارز ۴۲۰۰ تومانی وزارتخانه‌ها مشخص شد

عکس خبري -سهميه ارز ???? توماني وزارتخانه‌ها مشخص شد

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: ۲۵ قلم كالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد كشور می شد كه در سال جاری سهمیه ارزی وزارتخانه ها برای استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص شده و توسط سامانه جامع تجارت مورد نظارت قرار می‌گیرد.

به گزارش نما، محمدرضا کلامی امروز در نشست خبری که در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد گفت: کار گروه تنظیم بازار از ۱۴ دستگاه تشکیل شده و پایش و رصد مستمر کالاهای مورد نیاز از سوی کار گروه های تخصصی انجام می شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: ۲۵ قلم کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می شد که در سال جاری سهمیه ارزی وزارتخانه ها برای استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص شده و توسط سامانه جامع تجارت مورد نظارت قرار میگیرد؛ انبارها شبکه های فروش کالاهای اساسی را به دقت در قالب سامانه جامع تجارت رصد می شود.


وی با تاکید بر اینکه عرضه کالاهای اساسی در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار خوب انجام شد بیان داشت: لذا با تامین حداکثری کالاها نوسانات جدی نداشتیم.

کلامی اظهار داشت: از نظر تامین ذخایر استراتژیک وضعیت بسیار مناسب است و از ارز صادراتی برای تامین نیازهای ارزی کشور بهره گرفته می شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بانک مرکزی به دقت در حال تلاش برای تامین ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی است.

کلامی اظهار داشت: ارز کالاهایی مانند برنج، چای، کره و گوشت از گروه یک به گروه دو کالایی منتقل شده لذا براساس نوسانات نرخ ارز نیمایی ممکن است نوسانات در نرخ آن ها ایجاد شود اما وزارت صمت بازار را به دقت رصد و اجازه گرانفروشی را نخواهد داد.

منبع: فارس

۱۳۹۹/۳/۲۴

اخبار مرتبط