مكتب شهید سلیمانی هم تراز با گام دوم انقلاب اسلامی حركت می‌كند

عکس خبري -مکتب شهيد سليماني هم تراز با گام دوم انقلاب اسلامي حرکت مي‌کند

فرمانده سپاه ثارالله استان كرمان گفت: مكتب شهید سلیمانی هم تراز با گام دوم انقلاب اسلامی حركت می‌كند و نمی‌توانیم ببینیم و نمی‌گذاریم، شهید سلیمانی را در یك خاطره خلاصه كنند لذا باید برای مكتب نظامات تعریف كنیم كه بنده ۳۱ نظام برای شهید سلیمانی تعریف كرده‌ام.

به گزارش نما،سردار "حسین معروفی" امروز ۳۱ خرداد به مناسبت هفته بسیج اساتید و سالگرد شهادت شهید چمران در آیین معارفه مسئول بسیج اساتید استان کرمان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران، در ادامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سپاه انقلاب دانست و گفت: سپاه اصول گرا و اصلاح گرا نیست بلکه سپاه انقلاب است یعنی همه چیز خود را فدای انقلاب می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این سپاه، سپاه مکتبی، انقلابی و مردمی است، افزود: سپاه همه آبرو و هستی خود را برای پیشرفت و پیش برندگی انقلابی فدا می‌کند. این سپاه، سپاه انقلاب است و سپاه خود را برای ملت بزرگ ایران اسلامی و برای ولایت، ولی و حجت خدا فدا خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این مطلب که فلسفه وجودی سپاه یک مثلث است اظهار کرد: ضلع مردمی بودن آن، بسیج مستضعفین است که بسیج اساتید، دانشجویی، طلاب و ... یکی از ضلع‌های آن است که این ضلع مثلث، تخصصی و نخبگی برای پیشبرد اهداف نظام در آن تعریف می‌شود و ضلع دیگر مکتبی بودن است زیرا خروجی این سپاه شخصیت کم نظیر و در بعضی عرصه‌ها بی‌نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی است که امروز همه آزادی خواهان دنیا در مقابل عظمت این انسان زانو می‌زنند.

وی با اشاره به تشریح ابعاد شحصیتی شهید سلیمانی عنوان کرد: شخصیتی بالاتر از شهید سلیمانی نیست، شهید سلیمانی نگاه اهل سنت را به شیعه، انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران و امام، ولی و حجت خدا تغییر داد.

معروفی بیان کرد: شهید سلیمانی ما غیر محاسبه‌گر بود؛ یعنی رسالت محور است و زمان و مکان و لباس نمی‌شناسد و برای او مهم این است که چه باید بکند و رسالت و تکلیف الهی او چیست؟ او با میل امامش رفت و شبکه سازی جهان اسلام را انجام داد. شهید سلیمانی رسالت محور و غیر محافظه کار است. شهید سلیمانی ۲۱ سال در جبهه مقاومت در هیچ کجا متوقف نشد و همیشه دنبال پیش برندگی جهان اسلام، انقلاب اسلامی و عظمت و بزرگی اسلام بود.

وی شحصیت شهید سلیمانی را شخصیتی مردمی دانست و اظهار کرد: همانطور که در سال گذشته در سیل خوزستان حضور معنوی داشت و چه برخوردی با مردم کرد؟ او نه با عنوان فرماندهی، سرلشکری و ... بلکه به عنوان قاسم سلیمانی قنات ملکی که به نقل خودش روستایی‌زاده که امروز مردم به او نیاز دارند و او باید برای برطرف کردن آلام و آرامش مردم برود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید برآنکه خط قرمز ما مردم هستند، در ادامه به دیگر خطوط قرمز سپاه و بسیج اشاره کرد و افزود: این سپاه و بسیج خطوط قرمز دارند و خط قرمز آن دشمن و ضد انقلاب است و ما برای این انقلاب چندین هزار شهید دادیم بنابراین معلوم است که خط قرمز ما انقلاب است و کوتاه نمی‌آییم.

معروفی با اشاره به اینکه دشمنان به خاطر همین انقلاب اسلامی حاج قاسم سلیمانی را قطعه قطعه کردند ادامه داد: ضد انقلاب و سلطنت طلب خط قرمز ماست. منافقین خط قرمز ما هستند زیرا منافقین و سلطنت طلب‌ها بودند که بیشترین ضربه را در این ۴۱ سال به ملت ایران زدند زیرا ملت ایران انقلاب کردند و پای انقلاب ایستادند.

وی با تاکید بر اینکه فتنه یکی دیگر از خط قرمزهای سپاه است افزود: فتنه‌گران آبروی ملت ایران در سال ۸۸ به لبه پرتگاه بردند و همه محاصره های ما از صدور عهدنامه بعد از فتنه و همه فشارها بعد از آن است که باز این ملت هوشمند به تبعیت امام خویش حرکت کرده و تاریخ اسلام را تغییر دادند؛ تغییر آن در این بود که ملت ما در سال ۸۸ و در ۹ دی نگاه به امام کردند و هر چه امام گفت، مستقیم اطاعت کرده و ۹ دی را خلق کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اصول را خط قرمز دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: روی اصول خود پافشاری می‌کنیم و جانمان را برای اصولمان می‌دهیم. اظهار نظر فردی و سیاسی هیچ زمان ما را از راه به در نخواهد کرد؛ ۸ سال در برابر بدترین دشمنان جنگیدیم، در کدام لشکر و دسته ما دعوای سیاسی کردیم؟ ۸ سال در کجا دشمن به ما رسوخ و نفوذ کرد؟

وی بالاترین سند در راستای پیشبرد اهداف والای نظام را بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: اگر بخواهیم امروز اهداف والای نظام الهی را پیش ببریم و ملت بزرگ را برای حل معضلات و مشکلات آنها کمک کنیم، بالاترین سند دستی ما بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که سندی بالاتر از آن ندارید و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کامل و جامع است.

معروفی بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی هم تراز با گام دوم انقلاب اسلامی حرکت می‌کند و نمی‌توانیم ببینیم و نمی‌گذاریم، شهید سلیمانی را در یک خاطره خلاصه کنند لذا باید برای مکتب نظامات تعریف کنیم که بنده ۳۱ نظام برای شهید سلیمانی تعریف کرده‌ام.

وی با بیان این مطلب که نظام ولایی شهید سلیمانی نظام ولایت پذیری نیست بلکه نظام ولایت باوری است، تصریح کرد: شهید سلیمانی با میل امامش کار می کرد و در امامش ذوب شده بود و نتیجه آن را دیدید؛ بنابراین نظام ولایی شهید سلیمانی بر میل امام کار کردن است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مکتب سلیمانی، مکتب مصونیت است لذا باید آن را در قالب نظامات بیاوریم و برای آن نظام تعریف کنیم، افزود: شهید سلیمانی نیاز به غلو ندارد و باید حقیقت شهید سلیمانی را به جامعه تشریح کنیم لذا درخواست دارم در کنار گام دوم انقلاب اسلامی، این مکتب را در جامعه ترویج دهیم ضمن آنکه عملیاتی کردن گام دوم انقلاب اسلامی باید از دانشگاه و اساتید شروع شود و اقتصاد را آنها نقل و مطالبه کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی ۴۰ سال یک نفر را هول نداد و نتیجه نظام رفاقت و صمیمت حاج قاسم در جبهه انقلاب اسلامی انسجام انقلاب اسلامی می‌شود عنوان کرد: ما باید مکتب شهید سلیمانی را از کرمان سرازیر کنیم زیرا سرچشمه مکتب شهید سلیمانی و قله‌ای که باید سرازیر شود و مصونیت به وجود آورد، کرمان و ثارالله است؛ به همین خاطر اردوی راهیان نور شهید سلیمانی را ثبت ملی کردیم.

وی بیان کرد: باید برای زائر سرا در مقیاس ۱۰ کیلومتر و همچنین برای گلزار شهدا برنامه داشته باشیم و بیت الزهرا حاج قاسم را برای محل روایت‌گری مکتب و شخصیت حاج قاسم تعیین کنیم و همچنین برای موزه دفاع مقدس که شهید سلیمانی با موزه دفاع مقدس و جنگ با او تعریف می‌شود و نباید اجازه دهیم شهید سلیمانی را در مقاومت خلاصه کنند زیرا افتخار حاج قاسم خروجی از دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: حاج قاسم از دفاع مقدس خارج شد و پرورش یافت و توانست برای بشریت و شیعه چنین بزرگواری کند و عزت بیاورد بنابراین برنامه داریم که موزه حاج قاسم را بسازیم.

وی با اشاره به اینکه همه دنیا، مکتب شهید حاج قاسم را می‌شناسند، خظاب به دانشگاهیان گفت: دست ما را بگیرید و کمک کنید که این فرهنگ در دانشگاه‌های سراسر کشور و سپس به خانواده‌ها ترویج پیدا کند که این مصونیت و مکتب می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات محمود بابایی تقدیر و تشکر و دکتر حسین اکبری به عنوان مسئول بسیج اساتید استان کرمان معرفی شد.
ایسنا

۱۳۹۹/۳/۳۱

اخبار مرتبط