سناریوهای آموزش تحصیلی در مناطق سفید، زرد و قرمز

عکس خبري -سناريوهاي آموزش تحصيلي در مناطق سفيد، زرد و قرمز

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: روش ما در آموزش دانش‌آموزان تركیبی است و از همه بسترها استفاده می‌كنیم.

به گزارش نما، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه مدرسه تابستانی تلویزیونی ایران، اظهار کرد: بخشنامه ثبت‌نام دانش‌آموزان در 22 اردیبهشت ابلاغ شد و از اول خرداد ستادهای ثبت‌نام شکل گرفت و فرایند ثبت نام دانش‌آموزان از اول خرداد آغاز شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که سلامت دانش‌آموزان در اولویت است، برنامه ریزی شد که ثبت‌نام دانش‌آموزان به شکلی باشد تا اولیا مراجعه حضوری به مدرسه نداشته باشند و در صورت لزوم مراجعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

حکیم‌زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه شرایط تداوم کرونا هنوز به طور قطعی قابل پیش‌بینی نیست، همزمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در فضای حقیقی به صورت مجازی نیز در سامانه «شاد» انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بعد از کرونا مدارس تعطیل شد اما آموزش تعطیل نشد، گفت: در سال تحصیلی جدید نیز برنامه آموزشی وزارت آموزش و پرورش با قدرت شروع می‌شود و همه محتوای آموزشی را در سال آینده ارائه می‌دهیم و آماده هستیم تا این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم.

وی در خصوص شرایط حضوری یا غیرحضوری تحصیل دانش‌آموزان، اظهار کرد: مدارس دارای تنوع جمعیتی مختلف است؛ به عنوان مثال 49 هزار کلاس چند پایه داریم و یا تعدادی از مدارس دارای کمتر از 50 دانش‌آموز است، همچنین در برخی مدارس با تراکم دانش‌آموزی بالا مواجه هستیم، ولی برای سه حالت وضعیت قرمز، زرد و سفید سناریو داریم.

حکیم‌زاده افزود: روش ما در آموزش دانش‌آموزان ترکیبی است و از همه بسترها استفاده می‌کنیم. به عبارت دیگر به دوران قبل از کرونا باز نمی‌گردیم چون در این دوران تجربه خوبی به دست آوردیم و اگر هم وضعیت در تمام مناطق کشور سفید باشد، باز همکاری با صدا و سیما و آموزش در بستر مجازی را ادامه می‌دهیم و البته متناسب با شرایط ترکیب این آموزش‌ها متفاوت است.

وی در خصوص آموزش دوره پیش دبستانی نیز گفت: امسال دوره آموزشی را برای مربیان پیش دبستانی داریم که این دوره بر اساس سند تحول بنیادین، با توجه به رشته‌های مختلف و انتظارات آموزش و پرورش است ضمن این که روش‌های درست آموزش پیش دبستانی و برنامه‌های مهارتی پیش بینی شده برای آن ارائه می‌شود.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۳/۳۱

اخبار مرتبط